آبشاری که مستقیم به اقیانوس می ریزد

به گزارش نوای پرنده پارسی، آبشار خودش به تنهایی یک چشم انداز زیبای گردشگری است. ساحل اقیانوس هم جایی است که هر کسی آرزو دارد تعطیلات خودش را در کنار آن بگذراند. حالا تصور کنید نقطه ای در دنیا باشد که آبشار و ساحل اقیانوس با یکدیگر تلاقی پیدا نمایند. قطعا این نقطه جغرافیایی تکه ای از بهشت گم شده بر روی زمین است.

آبشاری که مستقیم به اقیانوس می ریزد

آبشار مک وی که در پارک ایالتی جولیا فایفر (Julia Pfeiffer) قرار گرفته است دقیقا همان تکه گمشده بهشیت است. این آبشار که سرچشمه اش از نهر مک وی کریک در چند صد متری ارتفاعات است چشم انداز بی بدیلی را در این منطقه ساخته است که هر ناظری را خیره می نماید. نته قابل توجه در خصوص این آبشار است که به نام آبشار جزرو مدی نیز در میان علاقه مندان به گردشگری مشهور است. در واقع این آبشار ان چنان به اقیانوس نزدیک است که با جزر و مد دریا تغییر شرایط می دهد.

دلیل نام گذاری این آبشار به نام جزر و مدی نیز همین موضوع است. به این خاطر که این آبشار دقیقا در نزدیکی جایی که جریان های جزر و مدی اقیانوسی رخ می دهند پایین می آید.بیشتر از این ها یعنی در حدود 20 سال پیش کل جریانات آبی آبشار مک وی مستقیما و با فشار ناگهانی به داخل اقیانوس می ریخت. اما بعد از آتش سوزی 1983 و رانش زمین در سال 1985 که در این منطقه رخ داد اندکی در جهت آبشار تغییراتی ایجاد کرد که باعث زیباتر شدن چشم انداز آن شد. آبشار مک وی در نوع خود کم نظیر است چون یکی از معدود آبشارهای دنیا می باشد که مستقیما به درون اقیانوس راه می یابد و همین مسئله باعث شده است که به یکیاز بی نظیر ترین چشم انداز های گردشگری طبیعی در آمریکا و دنیا تبدیل گردد.

آبشار مک وی در واقع 26 متر ارتفاع دارد. ساحل اقیانوس در این منطقه یک خلیج کوچک خوش آب و هوا را شامل می گردد و این آبشار در آن قرار گرفته است. که چشم انداز آن به خصوص از بالا بسیار زیبا و شگفت انگیز است. نکته قابل توجه دیگر ان است که برای حفظ محیط زیست این منطقه هیچ جاده ای برای رسیدن به این ساحل و آبشار احداث نشده است و گردشگران یا باید از بالا به آن نگاه نمایند و از دیدن اش لذت ببرند یا باید با استفاده از قایق های بادبانی کوچک و پارویی استقاده نمایند و به مدخل این آبشار و کنار ساحل زیبای ان بروند. البته گردانندگان پارک ملی و مسئولان گردشگری این ایالت در آمریکا برای گردشگران یک جاده از بالای آبشار ساخته اند که از همان خوبی رو به آبشار و مناظر اطراف دارد. این منطقه تمام طول سال توسط گردشگران مورد بازدید قرار می گیرد. در شب ها نیز آسمان پر ستاره این منطقه به این چشم انداز جلوه ویژه ای می بخشد.

فواد شمس

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: لست سکند
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3347

به "آبشاری که مستقیم به اقیانوس می ریزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشاری که مستقیم به اقیانوس می ریزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید