آیا هوش مصنوعی نخستین دارو برای درمان کرونا را فراوری خواهد نمود؟

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدتی است که هوش مصنوعی وارد صنعت داروسازی دنیا شده است. حتی هوش مصنوعی پیروز شد اخیرا نخستین داروی خود را فراوری کند. اکنون با شیوع ویروس کرونا پرسشی که مطرح می گردد این است که آیا هوش مصنوعی می تواند برای درمان کرونا راهی پیدا کند یا خیر.

آیا هوش مصنوعی نخستین دارو برای درمان کرونا را فراوری خواهد نمود؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، غربالگری مجازی بیماری ها به وسیله هوش مصنوعی شامل آنالیز ترکیبی گسترده به وسیله شبیه سازی رایانه و تسریع در فراوری دارو است.

مطالعات بی شماری توانایی سیستمهای هوش مصنوعی در ارائه تصمیمات دقیق در خصوص تشخیص و درمان سرطان را نشان داده است. اکنون می دانیم که در نتیجه کرونا بیش از 2100 درگذشته اند و 43000 نفر در بیمارستان ها باقی مانده اند. آیا می توان از این کار جلوگیری کرد یا حداقل سرعت درمان دارویی را تسریع کرد؟

در حقیقت تا این لحظه هیچ پادزهری برای کرونا کشف نشده است. این ماجرا برای زندگی در دنیای فناوری پیشرفته امروز ، به نظر مسخره می رسد. درواقع بسیار عجیب است که مردم در شرایطی می میرند که ما در دوران شکوفایی هوش مصنوعی قرار داریم. محققان از هوش مصنوعی برای ردیابی شیوع ویروس کرونا در ووهان استفاده نموده اند ، همچنین این فناوری برای مقابله با بحران مواد مخدر در آمریکا نیز به کار گرفته شده است.

اکنون چرا می توانیم امیدوار باشیم هوش مصنوعی بتواند سریعتر از انسان داروی درمان کرونا را کشف کند؟ پاسخ ساده است. یک سیستم رایانه ای می تواند به وسیله داده های گسترده خود به سرعت به انبوهی از اطلاعات طبقه بندی شده دست پیدا کند اما همزمان یک محدودیت بزرگ داریم. فراوری دارو به واسطه هوش مصنوعی به داده احتیاج دارد و داده های بیماری کرونا محدود و نوظهورند.

در بیماری هایی مثل سرطان و آلزایمر حجم داده های خوراک هوش مصنوعی بسیار وسیع و متعدد و مرتبط با جوامع آماری از طیف های متعددی مثل زنان، مردان، بچه ها، بزرگسالان و .. است اما حجم داده های آماری کرونا محدود است. با همه این محدودیت ها باز هم سرعت پردازش اطلاعات توسط سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی چندین برابر انسان خواهد بود.

فراموش نکنیم که هوش مصنوعی در ژانویه نخستین دارویی که به طور کامل با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده بود ، به مرحله آزمایشات بالینی رساند. این ترکیب که توسط شرکت بیوتکنولوژی Exsledgeia مستقر در آکسفورد ایجاد شده است ، با هدف درمان اختلال وسواس و اجباری صورت گرفته است و در کمتر از یک سال - پنج برابر سریعتر از آنچه که معمولاً برای رسیدن به یک دارو به این مرحله می رسد ، به این مرحله رسید.

مطالعات بی شماری توانایی سیستمهای هوش مصنوعی در ارائه تصمیمات دقیق در خصوص تشخیص و درمان سرطان را نشان داده است. سال گذشته محققان با استفاده از یک مدل یادگیری عمیق ، یک ابزار جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پیش بینی خطر ابتلا به سرطان پستان تهیه کردند. بر این اساس امیدها برای فراوری داروی کرونا مبتنی بر هوش مصنوعی ادامه دارد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: انتخاب
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3784

به "آیا هوش مصنوعی نخستین دارو برای درمان کرونا را فراوری خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا هوش مصنوعی نخستین دارو برای درمان کرونا را فراوری خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید