استیضاح ترامپ امروز دوشنبه به دست سنا می رسد

به گزارش نوای پرنده پارسی، ماده استیضاح علیه دونالد ترامپ به اتهام تحریک به شورش امروز دوشنبه به سنای آمریکا ارسال خواهد شد.

استیضاح ترامپ امروز دوشنبه به دست سنا می رسد

به گزارش ایسنا، امروز دوشنبه مسوولان استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا ماده استیضاح علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور را به سنا ارسال میکنند.

به گفته چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا، دادگاه این رئیس جمهوری سابق از هفته ای که از هشتم فوریه شروع می گردد، شروع خواهد شد. ترامپ اولین رئیس جمهوری است که دو بار استیضاح میگردد.

دیوید شولتس، پروفسور علوم سیاسی در دانشگاه هملاین آمریکا گفت: ما هنوز نمیدانیم که این دادگاه شاهدی خواهد داشت یا خیر. همچنین به عنوان مثال نمیدانیم که آیا ترامپ در آن صحبت خواهد نمود یا خیر. بر خلاف استیضاح گذشته که جمهوری خواستار اکثریت را در دست داشتند، اینجا دموکراتها در اکثریت هستند و این میتواند روی چگونگی برگزاری استیضاح یا دست کم روی چگونگی درک آن از سوی جامعه آمریکایی تاثیر بگذارند.

برخلاف استیضاح پیشین، مورد جدید با حمایت بیشتر دو حزبی روبروست. در نهایت، 10 جمهوریخواه مجلس نمایندگان اوایل همین ماه به استیضاح ترامپ رای مثبت دادند. در سال 2019 هیچ یک از جمهوریخواستار مجلس نمایندگان از مفاد استیضاح علیه ترامپ حمایت ننموده بودند.

شولتس گفت: همچنان معتقدم که احتمال محکومیت بعید است. این چهارمین استیضاح برای یک رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست. سه مورد قبلی هیچکدام به محکومیت آن روسا ختم نشد. خب اگر بخواهیم فرایند تاریخی را در نظر بگیریم، احتمال محکومیت ترامپ وجود ندارد.

برای محکوم شدن دونالد ترامپ به رای دو سوم معادل 67 رای احتیاج است. این بدین معناست که اگر تمام 50 عضو دموکرات سنا به محکومیت او رای مثبت بدهند، 17 رای دیگر از جمهوریخواستار احتیاج است. شولتس میگوید: معین نیست که آیا 17 رای حمایتی وجود دارد یا خیر.

تعداد رو به رشدی از سناتورهای جمهوریخواه مخالف این دادگاه استیضاح هستند. سناتور مارکو روبیو، جمهوریخواه اهل فلوریدا این دادگاه را احمقانه و غیر سازنده توصیف کرد. با این حال، سناتور میت رامنی جمهوریخواه گفت که از این دادگاه حمایت نموده و لزوم مسوولیت پذیری را به رسمیت میشناسد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6102

به "استیضاح ترامپ امروز دوشنبه به دست سنا می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح ترامپ امروز دوشنبه به دست سنا می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید