اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX معرفی می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، لکسوس به تازگی از نخستین خودروی الکتریکی خود موسوم به لکسوس UX300e رونمایی کرد. این خودرو از سال آینده تحویل مشتریان داده خواهد شد و با قیمتی در حدود 57 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX معرفی می گردد

نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو گوانجو چین 2019 بود که لکسوس از نخستین محصول تمام برقی خود یا همان لکسوس UX300e رونمایی کرد. این خودرو نخستین گام لکسوس در الکتریکی سازی محصولاتش خواهد بود.

این خودرو بر اساس مدل عادی لکسوس UX ساخته شده و تنها به جای موتور درون سوز، موتور الکتریکی و پکیج باتری در آن وظیفه تأمین نیرو را بر عهده دارند.

لکسوسی برای بازار انگلستان

انگلستان یکی از بازارهای مقصد لکسوس است و خودروهای این برند در انگلستان فروش قابل توجهی دارند. پیش بینی می گردد لکسوس UX الکتریکی نیز در این کشور به فروش فوق العاده ای دست پیدا کند. یاری هزینه خرید 4000 دلاری برای خرید خودروهای الکتریکی یکی از همین مشوق ها خواهد بود.

لکسوس UX الکتریکی تنها در یک مدل و دو سطح از امکانات و تجهیزات به فراوری خواهد رسید. تجهیزات استانداردی همچون چراغ های LED، جایگاه های مجهز به گرمکن، سنسورهای پارک، دوربین عقب، رینگ های آلیاژی 17 اینچی و قابلیت اتصال به تلفن همراه در لکسوس UX300e وجود خواهند داشت.

بسته های قابل انتخاب برای لکسوس UX300e

بسته اول قابل انتخاب، پکیج پرمیوم پلاس نام دارد که تریم داخلی چرمی، فرمان مجهز به گرمکن و جایگاه های عقب تهویه شونده را به خودرو اضافه می نماید. سیستم ورود و استارت بدون کلید و شارژر بی سیم نیز از دیگر تجهیزات این پکیج هستند.

بسته دوم پکیج تاکومی نام دارد. در این بسته امکاناتی همچون سیستم صوتی به روز شده، صفحه نمایش 10.3 اینچی سیستم سرگرمی، رینگ های آلیاژی 18 اینچی، دوربین های جانبی و سانروف تدارک دیده شده است.

قوای فنی لکسوس UX300e

برای قوای فنی لکسوس UX300e از یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 150 کیلووات و 300 نیوتن متر گشتاور استفاده شده که در قسمت جلو خودرو قرار گرفته است. نیروی این پیشرانه نیز توسط یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 54 کیلووات ساعت تأمین می گردد.

برد لکسوس UX300e مطابق چرخه WLTP حدود 310 کیلومتر برآورد می گردد. باتری این خودرو از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و با استفاده از برق شهری، می توانید در 52 دقیقه باتری لکسوس UX را تا 80 درصد شارژ کنید.

لکسوس UX300e در زمانی کمتر از ده ثانیه قادر است از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این زمان حدود 9.6 ثانیه برآورد می گردد. حداکثر سرعت این خودرو الکتریکی نیز 160 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

ویژگی های خاص لکسوس UX الکتریکی

لکسوس UX الکتریکی بر مبنای پلتفرم GA-C تویوتا ساخته شده است و تمرکز طراحان در ساخت این خودرو، بر رانندگی آرام و به دور از هیجان و آرامش در جاده بوده است.

به دلیل اینکه خودروهای الکتریکی پکیج سنگین باتری ها را در خود جای داده اند، وزن آن ها نسبت به خودروهای معمولی بسیار بیشتر است. از این رو ضربه گیرهای لکسوس UX در نمونه الکتریکی تقویت شده اند و شاسی خودرو نیز با قطعات اضافه مجهز شده است.

لکسوس UX الکتریکی همانند هر خودرو لوکس دیگر، ویژگی های خاصی را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به کنترل صدا اشاره نمود که قادر است تا صداهای طبیعی محیط را تشخیص داده و آنالیز کند.

علاوه بر آن مالک خودرو می تواند شرایط باتری ها و میزان شارژ آن ها را از راه دور آنالیز کند. لکسوس UX300e با دو مدل رینگ و لاستیک قابل انتخاب است؛ شامل چرخ های آیرودینامیکی و چرخ های الکتریکی که عمل شارژ باتری ها را انجام می دهند.

منبع: AUTOCAR

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4909

به "اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین محصول تمام برقی لکسوس بر پایه مدل UX معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید