اگر برای دانش آموزان بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ گردشگر، تهران (پانا) -مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش معتقد است اگر برای دانش آموزان بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید.

اگر برای دانش آموزان بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید

برنامه صبح و تبادل نظر رادیو گفت وگو در مورد هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در سطح مدارس با علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی تبادل نظر کرد.

علی رمضانی با تاکید بر اینکه باید در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی، برای دانش آموزان برنامه ریزی کرد، گفت: اگر بتوانیم برای دانش آموزان و مخاطبان آموزش و پرورش بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، مطمئن باشید، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر فرد در نهادهای مسئول، باید وظیفه خود را به خوبی بشناسد و میان وظایف تفکیک قائل شویم، مطرح نمود: معتقد هستم اگر بتوانیم فعالیت های فرهنگی، مهارت آموزشی و نشاط آور برای دانش آموز در نظر بگیریم و به نوعی اوقات فراغت این عزیزان را غنی کنیم، می توانیم تا حد زیادی از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به حساسیت های سنی که برای دانش آموزان وجود دارد و تفاوت های روحی که در این سن با جوانی دارند، اظهار کرد: اگر بتوانیم اوقات فراغت دانش آموزان را بر اساس احتیاجهای ایشان پر کنیم، مطمئن هستم آسیب های اجتماعی و اعتیاد در این سن بسیار کاهش پیدا می نماید.

در ادامه محمدرضا احمدی با تصریح بر اینکه اگر شاهد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد در مدارس هستیم، به دلیل عدم ارائه آموزش های مهارتی لازم به دانش آموزان است، گفت: وقتی دانش آموزان به مدارس پا می گذارند، باید آموزش مهارتی در رشته های مختلف به ویژه مهارت های اجتماعی را فرا بگیرند.

وی تاکید نمود: آموزش و پرورش نباید صرفا به آموزش دروس بپردازد و باید جنبه پرورش را بسیار زیاد مورد توجه قرار بدهد. وقتی دانش آموزان از نهاد خانواده بیرون می آیند، خیلی از مهارت های اجتماعی را بلد نیستند و وقتی وارد مدرسه می شوند، این نهاد موظف است مهارت های لازم در این حوزه را به آن ها بیاموزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با ذکر نمونه هایی از جمله مهارت تبادل نظر و تعامل با دیگران، بر ضرورت یادگیری این مهارت ها تاکید و اعلام کرد: منشا برخی از آسیب هایی که دانش آموزان می بینند، در خانواده است و مدیران و معلمان مدارس باید این موضوع را در خانواده پیگیری نمایند زیرا وقتی به آن رسیدگی نگردد، نه تنها بازدهی دانش آموز در مدرسه کاهش پیدا می نماید که ممکن است آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد به سراغ این دانش آموز بیاید.

وی با تصریح بر اینکه وقتی دانش آموزی دچار آسیب اجتماعی می گردد، قطعا به دلیل غفلت های مسئولین است، اظهار کرد: خانواده، جامعه و مدرسه باید زمان دانش آموز را درک نمایند و به روز باشند و نمی توان بر اساس الگوهای قدیمی آن ها را تربیت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اگر برای دانش آموزان بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر برای دانش آموزان بر اساس احتیاج آن ها برنامه داشته باشیم، آسیب ها بسیار کاهش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید