با ارزان ترین و گران ترین خودرو های الکتریکی آشنا شوید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: مردم در برابر خودرو های الکتریکی واکنش های گوناگونی نشان می دهند. بعضی از خودرو های الکتریکی باعث می شوند که آن ها نسبت به خرید خودرو های الکتریکی رغبت نشان داده و حاضر به پرداخت مبلغی نسبتا متعادل هستند. اما بعضی از خودرو های الکتریکی، از نظر قیمتی در شرایط خاص و ویژه ای قرار داشته و هرکسی توان و قدرت خرید آن ها را ندارد.

با ارزان ترین و گران ترین خودرو های الکتریکی آشنا شوید

خوشبختانه خودرو های گران قیمت و عجیب، جایگزین هایی داشته و کسانی که تمایل به خرید خودرو های الکتریکی دارند؛ مجبور به خرید خودرو های گران قیمت نیستند. همین موضوع عاملی شد که ما لیستی را تهیه نموده و به معرفی چند خودروی ارزان و گران قیمت الکتریکی بپردازیم!

ارزان: فولکس واگن ئی-گلف (Volkswagen e-Golf)

فولکس واگن ئی-گلف علاوه بر ظاهر خوب و بروز خود؛ عملکرد قابل قبولی داشته و با قیمتی متعادل و معقول عرضه می گردد. برای خرید نسخه پایه این محصول باید بیش از 30 هزار دلار پرداخت کرد و از یک پیشرانه الکتریکی با توان 134 اسب بخار بهره مند شد. شتاب ئی-گلف مانند اسلاف بنزینی خود، بسیار قابل توجه بوده و باتری های قدرتمند آن در زیر جایگاه های عقب قرار گرفته اند.

کابین ئی-گلف تقریبا دیجیتالی بوده و سرنشینان توان استفاده از امکاناتی مانند: بلوتوث، پورت یواس بی، رادیو اچ دی، رادیو ماهواره ای، دوربین عقب و... را دارند.

گران: مرسدس بنز اس ال اس - ای ام جی الکتریکی (Mercedes-Benz SLS - AMG Electric)

خودرویی که تصویر آن را می بینید؛ یکی از لوکس ترین خودرو های الکتریکی دنیا بوده و عملکرد خارق العاده آن همه را متعجب نموده است. برای خرید مرسدس بنز اس ال اس الکتریکی باید بیش از 264 هزار دلار هزینه نموده و در مقابل شتاب 4 ثانیه ای و سرعت 320 کیلومتر در ساعت را تجربه خواهید کرد. برای ساخت مرسدس بنز مذکور از توان مهندسی و تکنولوژی های خاص تیم مرسدس بنز در رقابت های فرمول 1 استفاده شده است.

بدنه از فیبرکربن بوده و چهار پیشرانه الکتریکی، گشتاوری معادل با 1000 نیوتن متر و برابر با پیشرانه ای با حجم 6 لیتر فراوری می نمایند. در این خودرو از باتری لیتیوم یون با ظرفیت 60 کیلووات ساعت استفاده شده و 20 ساعت در حالت استاندارد یا سه ساعت (در صورت استفاده از شارژر 240 ولتی) زمان می برد که باتری های آن شارژ گردد.

ارزان: نیسان لیف (Nissan Leaf)

لیف جزء اولین و بهترین خودرو های الکتریکی کمپانی نیسان بوده و به دلیل قیمت مناسب و عملکرد خوب؛ با استقبال خریداران روبرو شده است. در حال حاضر برای خرید نسخه پایه نیسان لیف باید بیش از 29 هزار دلار پرداخت کرد.

لیف از پیشرانه 147 اسب بخاری استفاده نموده و با یکبار شارژ کامل، مسافتی معادل با 243 کیلومتر را طی می نماید. در لیف می توان از رادیو ماهواره ای، بلوتوث، صفحه نمایش رنگی 5 اینچی، فناوری خودران پروپایلوت نیسان، اپل کارپلی، اندروید اتو و... استفاده کرد.

گران: تسلا مدل اس (Tesla Model S)

مدل اس یکی از محبوب ترین محصولات کمپانی تسلا است. برای ساخت مدل اس از یک شاسی آلومینیومی استفاده شده و قیمت بعضی از نسخه های آن بیش از 82 هزار دلار است. در تسلا مدل اس برای افزایش ایمنی سرنشینان از 8 کیسه هوا استفاده شده و نسخه های متفاوت آن به باتری های 60، 70، 75، 85، 90 و 100 کیلووات ساعتی مجهز شده اند.

نسخه 75 کیلووات ساعتی موجب می گردد که تسلا مدل اس، محدوده حرکتی 401 تا 417 کیلومتری داشته باشد؛ اما باتری های 100 کیلووات ساعتی، محدوده حرکت تسلا مدل اس را به 507 تا 595 کیلومتر می رسانند.

ارزان: هیوندای ایونیک الکتریکی (Hyundai Ioniq Electric)

فروش هیوندای ایونیک الکتریکی با قیمتی بیش از 29 هزار دلار شروع شد. در ایالات متحده آمریکا، این محصول فقط در کالیفرنیا عرضه شده؛ اما ارزیابی ها نشان از موفقیت آن داشته و احتمالا بزودی در سراسر آمریکا شاهد تردد آن خواهیم بود. ایونیک با یکبار شارژ کامل، مسافتی معادل با 200 کیلومتر را طی می نماید.

سرنشینان ایونیک امکان استفاده از صفحه نمایش 7 اینچی، رادیو اچ دی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین عقب و جلو و... را خواهند داشت.

گران: تسلا رودستر (Tesla Roadster)

برای خرید تسلا رودستر باید بیش از 200 هزار دلار پرداخت کرد. حداکثر سرعت این خودروی الکتریکی بیش از 400 کیلومتر در ساعت بوده و شتاب بسیار خوبی دارد. شتاب نسخه استاندارد رودستر 3.9 ثانیه اندازه گیری شده است.

اما باید توجه داشت که نسخه ورزشی رودستر، قدرتمندتر بوده و شتاب صفر تا 100 آن 3.7 ثانیه است! ولی ماجرا تمام نشده و قدرتمندترین نسخه این محصول آینده نگرانه، شتابی معادل با 1.9 ثانیه دارد!

ارزان: فورد فوکوس الکتریکی (Ford Focus Electric)

نسخه ای الکتریکی از مدل مشهور کمپانی فورد که قبلا از پیشرانه های بنزینی مختلفی استفاده می کرد و برای عاشقان سرعت جذاب بود!

فورد فوکوس الکتریکی با قیمت اولیه 29120 دلار عرضه شده و از پیشرانه الکتریکی با توان 143 اسب بخار استفاده می نماید. فوکوس الکتریکی با یکبار شارژ کامل، مسافتی معادل با 185 کیلومتر را طی می نماید.

گران: جِنویشن جی ایکس ئی (Genovation GXE)

جِنویشن جی ایکس ئی براساس شورلت کوروت Z06 C6 ساخته شده است. این محصول عملکردی کاملا اسپورت داشته و برای خرید آن باید 750 هزار دلار پرداخت کرد. در این خودرو از دو پیشرانه الکتریکی قدرتمند استفاده شده؛ که در مجموع توانی معادل با 800 اسب بخار را فراوری می نمایند.

گشتاور جِنویشن جی ایکس ئی 949 نیوتن متر بوده و به دلیل رسیدن به سرعت 306.5 کیلومتر در ساعت و در مسافتی معادل با 1 مایل؛ جزء رکوردداران گینس محسوب می گردد!

ارزان: اسمارت فورتوی الکتریکی (Smart Fortwo Electric)

اگر برای شما محیط زیست اهمیت ویژه ای داشته و به دنبال یاری به آن هستید؛ حتما به اسمارت فورتوی الکتریکی توجه کنید! فروش این محصول با قیمت 25 هزار دلار شروع شده و یکی از ارزان قیمت ترین خودرو های برقی دنیا است.

نسخه هایی از فورتوی الکتریکی با یکبار شارژ کامل، مسافتی معادل با 94 کیلومتر را طی نموده و می توان با استفاده از شارژر 240 واتی در سه ساعت آن را شارژ کرد. فورتوی الکتریکی برای رفت و آمد های روزانه طراحی شده و بسیار ایده آل و کم مصرف است.

گران: ریماک کانسپت وان (Rimac Concept One)

کمپانی ریماک از کشور کرواسی در آمریکای شمالی یک برند شناخته شده بوده و تمام شهرت خود را مدیون عرضه خودرو های اسپورت الکتریکی و قدرتمند است. ریکاک کانسپت وان را می توان در بهترین و ارزان رین حالت ممکن و با پرداخت 980 هزار دلار خریداری کرد. شتاب صفر تا 100 ریماک 2.8 ثانیه بوده و از پیشرانه الکتریکی با توان 1088 اسب بخار استفاده می نماید.

باتری های ریماک کانسپت وان در درون کپسولی از جنس آلومینیوم و داخل شاسی فیبرکربنی آن قرار گرفته و به خوبی محافظت می شوند!

منبع: hotcars

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3169

به "با ارزان ترین و گران ترین خودرو های الکتریکی آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ارزان ترین و گران ترین خودرو های الکتریکی آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید