با این تکنیک ها به سادگی خشمتان را کنترل کنید

به گزارش نوای پرنده پارسی، دکتر جاوید ثمودی درباره خشم و علل بروز این هیجان گفت: خشم هیجانی طبیعی است و همه آن را در زندگی به دفعات آن را تجربه کرده اند.

با این تکنیک ها به سادگی خشمتان را کنترل کنید

وی افزود: از یک انسان نرمال و سالم انتظار می رود که قادر به ابراز شادی و هیجان خود باشد و توقع بروز حس ناراحتی و عصبانیت هم وجود دارد.

این روانشناس با تاکید بر ضرورت کنترل خشم بیان نمود: میان ابراز کنترل شده و مفید خشم با ابراز خارج از کنترل و مخرب آن تفاوت های بسیار ظریفی وجود دارد که در صورت عدم آگاهی از آنها فرد به راحتی از یک انسان عصبانی عادی به یک مجرم اجتماعی و حتی قاتل تبدیل می شود.

ثمودی ادامه داد: خشونت که از پیامدهای عدم کنترل خشم محسوب می شود جزو آن دسته از رفتارهایی است که اقدام به آن هم برای فردی که مورد خشونت قرار می گیرد و هم برای فرد اعمال کننده خشونت، خطرناک و آسیب رسان است.

وی با اشاره به اهمیت کنترل خشم در درگیری ها، به برخی از آمارهای خشونتی اشاره کرد و گفت: به طور میانگین و مطابق با نظر کارشناسان هر ساله حدود 30 درصد از درگیری های خیابانی و خشونت های لفظی برگرفته از خشم کنترل نشده منجر به قتل می شوند.

این روانشناس ادامه داد: میانگین سنی مجرمان این اتفاقات زیر 30 سال است. از سوی دیگر طی کمتر از یک دهه گذشته میزان جرایم خشن میان جوانان و نوجوانان شدت فراوانی گرفته است.

به گفته ثمودی گروه پسرانی که در سنین نوجوانی قرار دارند بیشترین قربانیان اعمال خشونت آمیز و دعواهای دسته جمعی هستند زیرا واکنش های احساسی و هیجانی آنان از شدت و دامنه وسیعتری نسبت به بالغین برخوردار است.

وی درمان ریشه ای خشم را مورد تاکید قرار داد و گفت: از آنجا که ریشه تمامی این وقایع ناگوار در عدم کنترل هیجانات و خشم های لحظه ای است، بنابراین ضروری است به درمان ریشه ای و اساسی اینگونه اتفاقات تلخ پرداخته شود.

ثمودی ادامه داد: خشم در افراد به فاکتورهای گوناگونی همچون سن، جنسیت، جغرافیای محل سکونت، شرایط سلامت جسمی و رفاهی فرد، تحصیلات، ژنتیک، فرهنگ تربیتی، خانواده و حتی بیماری های فرد وابسته است که در این شرایط می توانند بر میزان حساسیت های هیجانی فرد تاثیر گذاشته و شدت ومیزان خشم او را تحت تاثیر قرار دهند.

وی همراهی خانواده در شناخت ابعاد مختلف خشم و توجه به علل و ریشه های خشونت را عاملی مهم در کنترل خشم خواند و گفت: امیدواریم خانواده به عنوان رکن مهمی در جامعه بتواند با شناخت نیازها و کسب اطلاعات وسیع در خصوص روحیات فرزندان سهم مهمی در کنترل خشم ایفا کند.

منبع:ایسنا

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5642

به "با این تکنیک ها به سادگی خشمتان را کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این تکنیک ها به سادگی خشمتان را کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید