بهترین اپلیکیشن ها برای اسکن تصویر

به گزارش نوای پرنده پارسی، مجله همشهری دانستنی ها - نگار شهیددخت: در بسیاری مواقع دسترسی به اسکنر مقدور نیست و از طرفی زمانی که صرف اسکن می گردد به قدری است که ناگزیر می شویم روش نسبتاً ساده تری را جایگزین آن کنیم.

بهترین اپلیکیشن ها برای اسکن تصویر

در حال حاضر با وجود گوشی های هوشمند و پپیشرفت های اجرا شده در زمینه برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن های کاربردی در زمینه اسکن اسناد، دیگر احتیاجی به خرید اسکنر های گرانقیمت نیست و هوشمندی این ابزار ها هم به قدری بالاست که امکان ویرایش و تصحیح اطلاعات را به ما می دهد. از طرفی کیفیت قابل حاصل آن قدر بالاست که عدم استفاده از اسکنر قابل تشخیص نباشد. فقط کافی است یک برنامه اسکنر را دانلود و آغاز به اسکن کنید. به این ترتیب می توانید نتیجه بهتری بگیرید.

1. Evernote Scannable

این اپلیکیشن که برای پلتفرم iOS طراحی شده است یکی از بهترین و دقیق ترین برنامه های اسکنری است که می توان در آیفون و آی پد به سراغش رفت. سرعت اسکن آن بسیار بالاست و اگر دستگاه اسکنر ScanSnap شرکت اورنوت را در دفتر کارتان داشته باشید، می توانید بین آن و اپلیکیشن تعامل برقرار نموده و بدون کوچک ترین وقفه و پشت سر هم مدارک کاغذی را اسکن کنید. تبدیل کارت های ویزیت مخاطبان به دفترچه تلفن از دیگر قابلیت های کاربردی این برنامه است که آن را به ابزاری ایده آل برای ارتباطات کاری تبدیل می نماید.

2. Google Drive

یکی از قابلیت های گوگل درایو که بسیاری از کاربران از آن بی خبرند، اسکن اسناد است. اسکن اسناد در این روش با سرعت بالا اجرا شده و نتیجه را به صورت فایل PDF استخراج می نماید. همچنین بعد از اسکن، فایل ها به صورت اتوماتیک در فضای ابری گوگل ذخیره می شوند. در گوگل درایو قابلیت های ویرایشی مانند کراپ وجود دارد.

اپلیکیشن این سرویس محبوب علاوه بر اندروید، برای iOS نیز عرضه شده است. برای استفاده از قابلیت اسکن گوگل درایو، کافی است در منوی اپ گزینه Add New را فشرده و سپس روی آیکون اسکن اشاره کنید. خروجی ها همگی به صورت PDF بوده و در فضای ابری اختصاص شما ذخیره می شوند. جالب است بدانید گوگل درایو با پشتیبانی از فناوری OCR، امکان جستجوی واژه ها و اعداد را هم در این فایل های PDF برای تان مهیا نموده است.

3. Genius Scan

این برنامه به شما امکان اسکن سریع اسناد و ذخیره آن ها به صورت فایل PDF و JPG را می دهد. از ویژگی های مثبت آن می توان به تشخیص هوشمند صفحه، بهبود عمق و افزایش کیفیت اسکن های ثبت شده اشاره نمود. خوبی این اپلیکیشن آن است که با سرویس های ابری مختلف همگام بوده و به طور اتوماتیک فایل های اسکن شده شما را ذخیره می نماید.

4.

Adobe Scan

این برنامه قادر به شناسایی سریع اسناد بوده و آن ها را با کیفیت بالا به ثبت می رساند. شما می توانید فایل های اسکن شده را به صورت مستقیم با فرمت PDF ذخیره کنید و بعد از اسکن اسناد آن ها را هایلایت نموده و متن دلخواه به آن اضافه کنید. این اپلیکیشن به صورت رایگان برای اندروید و iOS عرضه شده است. در صورت تمایل می توانید با پرداخت درون برنامه ای، به امکانات بیشتری در آن دست یابید.

5. Clear Scanner

یکی از سبک ترین برنامه های اسکن اسناد است که دارای سرعت پردازش سریع و همچنین قابلیت پشتیبانی از گوگل درایو، وان درایو و دراپ باکس است. گزینه هایی برای تبدیل فایل به فرمت JPEG یا PDF نیز وجود دارد. با این برنامه می توانید عکس و اسناد خود را اسکن کنید. از قابلیت های دیگر این برنامه می توان به کم حجم بودن برنامه، قابلیت سازماندهی و گزینه های ویرایش اشاره نمود.

6. Abbyy FineScanner

اگر به دنبال یک برنامه حرفه ای برای اسکن اسناد با گوشی هستید، اپ Abbyy Fine می تواند انتخاب خوبی برای تان باشد که علاوه بر اسکن اسناد، قابلیت تبدیل آن ها به متن را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد. با پشتیبانی از 193 زبان مختلف از جمله فارسی، شما می توانید از نوشته های تان عکس بگیرید و آن ها را به صورت متن قابل ویرایش تحویل بگیرید. اسناد اسکن شده را این برنامه به صورت فایل های DOCX، PDF و TXT ذخیره می نماید و امکان اشتراک گذاری سریع آن ها نیز وجود دارد.

7. Scanner Pro

این برنامه برای کاربران سیستم عامل iOS اپل یک ابزار خاص با قابلیت های کامل و جذاب است و به یاری آن می توان از تصویر یا نوشته مورد نظر فایل اسکن تهیه کرد. اپلیکیشن از یک سیستم هوشمند قوی جهت شناسایی متون و ویرایش اتوماتیک آن ها بهره می برد و می توان تغییرات دلخواه را در فایل اسکن شده اعمال کرد. همچنین قابلیت OCR این اپلیکیشن از 21 زبان پشتیبانی کامل دارد. فایل خروجی در نهایت به وسیله پرینت یا فکس در دسترس کاربران دیگر قرار می گیرد.

8. Scanbot

این برنامه احتیاجی به تنظیم زاویه دوربین و سند ندارد. کافی است کاغذ مورد نظر را روی یک سطح صاف قرار داده و حتی در حالت زاویه دار از آن عکس بگیرید، اپلیکیشن به صورت اتوماتیک آن را به بهترین حالت تبدیل خواهد نمود. در نهایت می توانید پس از اعمال فیلتر های مورد نظر، فایل را با فرمت PDF یا JPG ذخیره کنید. نسخه پولی امکانات بیشتری از جمله تبدیل عکس به متن توسط OCR (این قابلیت از زبان فارسی پشتیبانی نمی نماید.. درج اتوماتیک مکان و زمان روی عکس های اسکن شده و ... دارد که در صورت تمایل با پرداخت درون برنامه ای می توانید از آن ها بهره ببرید.

9. Smart Doc

این برنامه که از OCR برای تبدیل عکس به متن استفاده می نماید، دارای بررسی نماینده غلط املایی است و بیش از 40 زبان را پشتیبانی می نماید. می توان اندازه صفحات را تنظیم و از حالت اسکن دسته ای برای اسناد چند صفحه ای استفاده کرد. برش و زوم اسکن، پشتیبانی از فرمت های JPEG، GIP، BMP، PNG و WebP، محیط های ابری دراپ باکس، گوگل درایو و دیگر گزینه های ذخیره سازی ابری از امکانات دیگر این اپلیکیشن است.

10.

CamScanner

این برنامه به شما امکان می دهد که از اسناد چاپی، کارت ویزیت و حتی نوشته های روی تخته وایت برد اسکن بگیرید. پس از دریافت عکس، اپلیکیشن آن را بررسی نموده، نوع آن را تشخیص می دهد و بر اساس نوع سند در فولدر های جداگانه ذخیره می نماید. بعد از این که از سند خود عکس گرفتید، می توانید نور، رنگ و دیگر تنظیمات آن را عوض نموده و با دوستان و همکاران تان به اشتراک گذاشته و به صورت گروهی آن را ویرایش کنید. اگر اسناد محرمانه است امکان رمزگذاری نیز وجود دارد.

CamScann هم مانند Scannable از فناوری OCR استفاده می نماید، با این تفاوت که برای استفاده از آن باید یک پلاگین روی گوشی خود نصب کنید. مزیت این فناوری این است که با استفاده از آن می توان متن اسکن های خود را کپی و در جای دیگری استفاده کرد. از دیگر قابلیت های این برنامه این است که به تلفن همراه محدود نمی گردد و می توانید اسکن ها را در حساب کاربری تان ذخیره نموده و بدون احتیاج به اتصال گوشی به لپ تاپ، آن ها را منتقل کنید.

معرفی چند وب سایت کاربردی

www.iconspedia.com

آیکون ها امروزه در طراحی، وب و ... بسیار پرکاربردند. اگر به دنبال آیکون خاصی هستید و با جستجو در موتور جستجو های مختلف به نتیجه ای نرسیدید، این وب سایت یک مرجع خوب و غنی از آیکون است، با جمع آوری و دسته بندی آن ها در سایز و گروه های مختلف، کار پیدا کردن آیکون با اندازه دلخواه را بسیار آسان نموده است.

www.brainyquote.com

این وب سایت یک سرویس بسیار خوب در زمینه جمع آوری نقل قول و جملات قصار اشخاص معروف و مشهور سراسر دنیا به زبان انگلیسی است. شما می توانید کلمه کلیدی مدنظرتان را در کادر جستجو تایپ کنید تا تمام جملات و نقل قول های آدم های معروف درباره آن واژه را مشاهده کنید. این سرویس همچنین دارای بخش های دسته بندی اسامی به ترتیب الفبا، موضوع های داغ، عکس نوشته های جملات قصار و پرمعنای انگلیسی است.

Similarsitesearch.com

اگر به دنبال راهی برای پیدا کردن سایت، سرویس جدید با موضوع کاری، موضوع سایتی و سرویسی هستید که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، این سایت گزینه مناسبی برای تان است که بر اساس الگوریتم های خاص خود و نظرات و رأی کاربران، سایت های مشابه را در دسته های گوناگون، طبقه و رتبه بندی می نماید. کافی است وارد وب سایت شده و نشانی و سرویس را که به دنبال جایگزین برای آن هستید، در کادر جستجو وارد و اینتر کنید تا اطلاعات فعلی سایت و فهرست سایت های مشابه را مشاهده کنید.

Tinypng.com

گاهی واقعاً احتیاج است تا برای به اشتراک گذاری تصاویر یا قرار دادن آن ها در وب سایت ها، حجم مناسب و البته کمی داشته باشند. برای فشرده سازی تصاویر نرم افزار های گوناگونی تاکنون ارائه شده که هر یک از یک یا چندین فرمت پشتیبانی می نمایند. در نهایت بسته به میزان امکاناتی که دارند نیز حجمی قابل توجه خواهند داشت که قطعاً برای کاربرانی که در فضای ذخیره سازی محدودیت دارند، این موضوع اصلاً خوشایند نخواهد بود. به همین دلیل وجود سرویس های آنلاین بسیار احساس می گردد که فقط به وسیله اینترنت و آپلود تصاویر با کاربر رابطه برقرار می نمایند.

این وب سایت حجم تصاویر با فرمت PNG و JPG را تا حدود زیادی کاهش می دهد. در واقع به صورت انتخابی تعداد رنگ های تصاویر را کاهش داده تا بایت های کمتری برای ذخیره احتیاج باشد. البته این تکنیک تقریباً هیچ تأثیری روی کیفیت تصویر نمی گذارد و تغییر ایجاد شده تقریباً غیرقابل مشاهده است، اما حجم تصویر به شدت کاهش پیدا می نماید.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3161

به "بهترین اپلیکیشن ها برای اسکن تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین اپلیکیشن ها برای اسکن تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید