تأکید AFC به تعیین شدن میزبان جام ملت های 2027، افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی باشگاه ها

به گزارش نوای پرنده پارسی، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این است که میزبان دو دوره بعدی معتبرترین تورنمنت ملی در سطح قاره کهن را هر چه سریعتر معین کند.

تأکید AFC به تعیین شدن میزبان جام ملت های 2027، افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی باشگاه ها

به گزارش خبرنگاران، اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) امروز (یکشنبه) در هنگ کنگ نشستی به ریاست شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس AFC برگزار کردند که در این نشست بر این موضوع تأکید شد میزبان مسابقات جام ملت های آسیا 2027 هر چه زودتر معین گردد تا کشور میزبان زمان مناسبی برای آماده سازی خود داشته باشد.

شیخ سلمان در این باره گفت: در بیست ونهمین کنگره AFC در شهر پاریس، چین را به عنوان میزبان دوره بعدی جام ملت های آسیا در سال 2023 انتخاب کردیم. می دانم که چین رویدادی در کلاس جهانی و در شأن جام ملت های آسیا برگزار خواهد نمود، اما این کشور تنها چهار سال برای آماده سازی خود برای میزبانی از این مسابقات دارد و با وجود توانمندی چین برای برگزاری این رویداد، دوست دارم میزبان بعدی جام ملت های آسیا زمان بیشتری برای آماده سازی خود داشته باشد.

وی اضافه کرد: با فرمت جدید مسابقات که از جام ملت های آسیا 2019 در امارات شروع شد، ما 51 بازی را با حضور 24 تیم انجام می دهیم، از این رو به 8 تا 10 استادیوم در سطح جهانی احتیاج داریم. مقیاس تورنمنت حالا در حدی است که احتیاج به زمانی مناسب برای ساخت وسازها است که احتیاج به زمان بندی و برنامه ریزی دارد. باید بهترین امکانات را برای بازیکنان، طرفداران، پخش نماینده های تلویزیونی و شرکای تجاری مان با برگزاری رویدادی در سطح کلاسی جهانی، فراهم کنیم.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین با پیشنهاد فیفا مبنی بر افزایش سهمیه آسیا در مسابقات جام جهانی باشگاه ها در سال 2021 به سه و نیم سهمیه موافقت کرد، هرچند این پیشنهاد ابتدا باید توسط شورای فیفا مورد تأیید قرار بگیرد. به این ترتیب میزبان مسابقات (چین)، قهرمان منطقه غرب، قهرمان منطقه شرق و برنده ملاقات بازنده فینال منطقه غرب- بازنده فینال منطقه شرق نیز می توانند در مسابقات جام جهانی باشگاه ها حضور پیدا نمایند.

همچنین در فاصله یک روز مانده به معرفی بهترین های فوتبال آسیا در سال 2019، کمیته اجرایی AFC تأیید کرد مراسم معرفی بهترین های آسیا در سال 2020 به میزبانی قطر برگزار خواهد شد. سی امین کنگره کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در تاریخ 16 آوریل 2020 (28 فروردین 99) در شهر کوالالامپور مالزی برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3177

به "تأکید AFC به تعیین شدن میزبان جام ملت های 2027، افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی باشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید AFC به تعیین شدن میزبان جام ملت های 2027، افزایش سهمیه آسیا در جام جهانی باشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید