حکم 25 صفحه ای قاضی فدرال آمریکا علیه ایران

به گزارش نوای پرنده پارسی، ایسنا نوشت: یک قاضی فدرال در آمریکا بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد که ایران مسئول ناپدید شدن رابرت لوینسون است.

حکم 25 صفحه ای قاضی فدرال آمریکا علیه ایران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، همزمان با سیزدهمین سالگرد ناپدید شدن رابرت لوینسون مامور بازنشسته پلیس فدرال امریکا (اف بی آی)، تیموتی کلی یک قاضی فدرال منطقه ای طی حکمی ایران را مسئول ناپدید شدن او دانست.

این قاضی در حکم 25 صفحه ای خود بدون ارائه دلیل و مدرکی ادعا نموده است که ایران مسئول گروگانگیری رابرت لوینسون و شنکجه اوست.

تیموتی کلی با اشاره به اینکه حکم او برای خانواده لوینسون بسیار حائز اهمیت است، گفت: این پرونده که خانواده لوینسون علیه جمهوری اسلامی ایران به دلیل گروگانگیری و شکنجه طبق قانون استثنای تروریسم برای مصونیت حاکمیت خارجی مطرح نموده اند، تا حد زیادی مربوط به این می گردد که آیا ایران این اقدامات وحشیانه را انجام داده است یا خیر. دادگاه بدون قید و شرط به این نتیجه رسید که این کشور چنین کاری نموده است.

مقامات آمریکایی پیشتر نیز مدعی شده اند که رابرت لوینسون در جریان سفر خود به جزیره کیش در ایران در سال 2007 ناپدید شد و تا به امروز سرنوشت او نامعلوم بوده است. آنها ادعا می نمایند که ایران این مامور سابق اف بی آی را ربوده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا نیز در سیزدهمین سالگرد ناپدید شدن رابرت لوینسون با تکرار ادعاهای پیشین آمریکایی ها علیه کشورمان در رابطه با این موضوع، مدعی شد: 13 سال پیش در چنین روزی در تاریخ 9 مارس، رابرت ای. باب لوینسون در جزیره کیش ایران ربوده شد. دولت ایران داشتن اطلاعاتی از محل تقریبی او یا شرایطش را منکر شده است، ادعایی که اعتباری ندارد.

پمپئو همچنین در این بیانیه تاکید نمود: خانواده آقای لوینسون از جمله نوه هایش که هیچ گاه آن ها را ندید، متحمل سختی های زیادی در این مدت شده اند. ایران باید به تعهدش مبنی بر همکاری با آمریکا برای بازگشت آقای لوینسون پایبند باشد. هنجارهای بین المللی، احترام به حقوق بشر و اصول اولیه انسانی بیانگر چیزی کمتر از این نیست.

وی اضافه کرد: بازگرداندن تمام آمریکایی هایی که در خارج از کشور گروگان گرفته شده یا به طور غیرقانونی در بازداشت به سر می برند اولویت برتر رئیس جمهور ترامپ است. ما تا زمانی که باب لوینسون و تمام آمریکایی هایی که گروگان گرفته شده و یا به طور غیرقانونی در بازداشت هستند به خانه برگردند، به فعالیت مان ادامه می دهیم.

این ادعاهای پمپئو در حالی مطرح می گردد که سیدعبای موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در آبان ماه امسال در این باره گفت: براساس درخواستی که از ایران شده بود ایران با حسن نیت و بعضی مسائل انسان محبت آمیز موضوع آقای لوینسون را پیگیری کرد و تا به امروز چندین بار در این ارتباط پاسخ داده است که در خصوص شرایط وی اطلاعی ندارد ولی اگر کاری از دست ما بربیاید ایران این کار را انجام می دهد البته همان طور که گفتم این به معنای داشتن پرونده برای این فرد نیست. اسم ایشان در لیست مفقودین است و اگر یاریی از دست ما برآید در خصوص معین سرنوشت وی انجام خواهیم داد.

موسوی خاطر نشان کرد: براساس آخرین اطلاعاتی که از قوه قضاییه کسب کردیم رابرت لوینسون هیچ پرونده قضایی و کیفری در محاکم قضایی ایران ندارد و اگر بحثی مطرح بوده است بحث مفقود شدن ایشان است. وقتی از ایران خواسته شد که در خصوص معین شرایط وی یاری کند ایران به عنوان یک مساله انسانی پرونده ای را برای وی به عنوان یک پرونده مفقودی باز کرد و همان طور که اشاره کردم او دارای پرونده کیفری و قضایی در ایران نیست و اگر پرونده ای برای وی تشکیل شده پرونده مربوط به مفقود شدن ایشان است.

310311

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3963

به "حکم 25 صفحه ای قاضی فدرال آمریکا علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم 25 صفحه ای قاضی فدرال آمریکا علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید