خبرنگاران حکیم: جریان حکمت در انتخاب نخست وزیر عراق نقشی نداشته است

به گزارش نوای پرنده پارسی، بغداد - خبرنگاران - سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی توئیتری گفت که این جریان هیچ نقشی در انتخاب نخست وزیر جدید برای دوره انتقالی نداشته است.

خبرنگاران حکیم: جریان حکمت در انتخاب نخست وزیر عراق نقشی نداشته است

به گزارش روز سه شنبه دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم تاکید: از آنجا که با ماندن در معادله تعویق مسائل کشور مخالفیم و با حسابگری های سیاسی که منافع عالی عراق و شهروندانش را رعایت نمی کند و شرایط فعلی کشور را در نظر نمی گیرد موافقت نداریم، تصمیم گرفتیم که از این پس در ماموریت انتخاب نامزدها برای سِمت نخست وزیری در مرحله انتقالی شرکت نکنیم.

وی اضافه کرد: ضروری است تاکید کنیم که حضور جریان حکمت ملی با هدف کوشش برای ایجاد برون رفت از بن بست سیاسی و معطل ماندن منافع کشور بوده و بس.

حکیم ادامه داد: بار دیگر بر این موضع تاکید می کنیم که مأموریت نامزد آینده صرفا بازیابی اقتدار حکومت و اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات پیش از موعد در امسال میلادی است.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز سه شنبه عدنان الزرفی را به عنوان نخست وزیر مکلف مامور تشکیل دولت انتقالی کرد.

الزرفی طبق قانون، یک ماه زمان دارد که کابینه انتخابی خود را برای تشکیل دولت به مجلس معرفی کند.

وی دومین انتصاب پس از کناره گیری محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق است که از سوی رییس جمهوری عراق معرفی می گردد.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبر حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) یکی از نامزدهای مطرح در کمیته هفت نفره فراکسیون های شیعه بود، اما هنوز به طور قطع و یقین تعیین نیست که اکثریت فراکسیون های شیعی با انتخاب او برای تشکیل دولت موافق هستند یا خیر.

وی با نام کامل عدنان عبد خضیر عباس مطر الزرفی در سال 1966 در نجف به دنیا آمد و دارای دکترای پژوهش و فقه از دانشگاه کوفه است.

الزرفی از اعضای حزب اسلامی الدعوه بوده و در سال 1983به علت مخالفت با رژیم بعث صدام به حبس ابد در ابوغریب محکوم می گردد اما در سال 1991 پیروز به فرار از زندان می گردد.

او در سال 2004 جنبش الوفا العراقیه را تاسیس کرد و همچنان دبیرکلی آن را برعهده دارد.

نخست وزیر مکلف عراق در سال های 2004 تا 2015 سه دوره مختلف استاندار نجف بوده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4038

به "خبرنگاران حکیم: جریان حکمت در انتخاب نخست وزیر عراق نقشی نداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حکیم: جریان حکمت در انتخاب نخست وزیر عراق نقشی نداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید