خبرنگاران خطر ابتلای بیماران دیالیزی به کرونا جهش یافته بیشتر است

به گزارش نوای پرنده پارسی، قزوین-خبرنگاران- مدیر امور بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، گفت: احتمال ابتلای بیماران دیالیزی و عفونت های کلیوی به کرونای جهش یافته ، به علت نقص ایمنی بیشتر و چند برابر سایرین است.

خبرنگاران خطر ابتلای بیماران دیالیزی به کرونا جهش یافته بیشتر است

زهرا رجبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: با توجه به اینکه بیماران کلیوی و دیالیزی بیش از سایر شهروندان در معرض ابتلا به کرونا مخصوصا جهش یافته هستد؛ لازم است، نسبت به سایر شهروندان حساسیت بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

وی اضافه نمود: این بیماران به دلیل اینکه مجبور هستند برای دیالیز و سایر روش های درمانی مرتب به بیمارستان ها مراجعه کنند، باید تمام نکات بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما با دو ماسک در مراکز تجمع حضور یابند.

رجبی با بیان اینکه، وارد موج چهارم کرونا شده ایم، شرح داد: بیماران دیالیزی کرونای جهش یافته را جدی بگیرند. چراکه این کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد و چنانچه بیماران دیالیزی با علایم تنگی نفس و درد قفسه سینه، روبرو شدند؛ سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی اضافه نمود: خدمات درمانی بیماران دیالیزی که به کرونا مبتلا شده اند؛ کمی خاص تر از خدمات ارائه شده به سایر شهروندان است. تخصیص دستگاه های تنفسی جداگانه برای بیماران دیالیزی در دستور کار تمام مراکز دیالیزی قزوین قرار گرفته است.

رجبی ادامه داد: در استان قزوین هشت مرکز دیالیز در بیمارستان های بوعلی، ولایت، شهدای آبیک، امیرالمومنین بویین زهرا، مرکز دانشگاهی آوج، مراکز تامین اجتماعی رازی، مرکز تامین اجتماعی تاکستان و همچنین یک مرکز همودیالیز مجهز در الوند در حال خدمات رسانی به بیماران دیالیزی می باشند.

مدیر امور بیماری های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه نمود: این استان در حال حاضر دارای 500 بیمار دیالیزی است که در مراکز نام برده شده،94 تخت فعال دیالیز وجود دارد.

وی شرح داد: بیماران دیالیزی حدالامکان تنها برای دریافت خدمات درمانی از منزل بیرون بیایند و بعد از انجام دیالیز و رسیدن به منزل، تمام لباس های خود را عوض کنند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6321

به "خبرنگاران خطر ابتلای بیماران دیالیزی به کرونا جهش یافته بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خطر ابتلای بیماران دیالیزی به کرونا جهش یافته بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید