خبرنگاران ورود دادگستری خراسان رضوی برای حل مسائل شهرک صنعتی پارسیان مشهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، مشهد-خبرنگاران- معاون قضایی رییس کل دادگستری خراسان رضوی به همراه پنج نفر از قضات و مدیران اجرایی در قالب کمیسیون قضایی حمایت از سرمایه گذاری عصر سه شنبه با ورود به شهرک صنعتی پارسیان مشهد معروف به امان آباد واقع در نزدیکی شهر مُلک آباد، مسائل این شهرک را از نزدیک آنالیز کردند.

خبرنگاران ورود دادگستری خراسان رضوی برای حل مسائل شهرک صنعتی پارسیان مشهد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

مدیر شهرک صنعتی پارسیان با اعلام این خبر به خبرنگار خبرنگاران گفت: پیرو پیگیری اصحاب رسانه و مطبوعات خراسان رضوی از مسائل این شهرک به ویژه در حوزه راه نامناسب و تصفیه خانه نیمه تمام آن که مسائل زیادی برای واحدهای فراوریی به وجود آورده بود دادگستری استان برای حل این موضوع ورود کرد.

علی بختیاری اضافه کرد: شهرک صنعتی پارسیان، شهرکی خصوصی با سرمایه گذاری 100 درصدی بخش خصوصی است و صاحبان واحدهای فراوریی در این شهرک از تسهیلات بانکی و کمکهای دولت بهره نگرفته اند.

وی اضافه کرد: شهرک صنعتی پارسیان در ابتدا ناحیه صنعتی بود که به دلیل مشکل وقفی بودن اراضی و اسناد مرتبط با آن نتوانست مجوز شهرک صنعتی را از شرکت شهرکهای صنعتی استان دریافت کند.

مدیر شهرک صنعتی پارسیان گفت: علاوه بر این شهرک صنعتی پارسیان با مسائل زیرساختی زیادی روبرو است از جمله این که شکل هندسی ورودی آن مشکل فنی دارد، جاده ورودی آن باریک، دوطرفه و ناایمن است و 16 سرعت گیر در این جاده نصب شده که تردد را دچار مشکل می نماید.

بختیاری اضافه کرد: تصفیه خانه این شهرک در سال 1389 با هزینه 10 میلیارد ریال از محل منابع اقتصادی بخش خصوصی ساخته شد اما پیمانکار در میانه راه فعالیت را متوقف و آن را رها کرد و پیگیری های قضایی در این زمینه راه به جایی نبرد و این پروژه نیمه کاره باقی ماند.

وی اضافه کرد: با توجه به مسائل مزبور که مشروح آن در اختیار دادگستری خراسان رضوی قرار گرفته است معاون قضایی دادگستری از نزدیک با مسائل این شهرک آشنا شد و مقرر کرد در اسرع وقت نشستی با حضور شهردار و بخشدار مُلک آباد برگزار و طرح پیشنهادی برای اصلاح هندسی جاده ورودی به امان آباد آنالیز گردد و سپس در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گیرد تا برای تصویب به شورای حمل و نقل و ترافیک استان برود.

او ادامه داد: معاون قضایی اداره کل دادگستری خراسان رضوی دستور اکید داد که مسائل مربوط به راه امان آباد باید در مدت یک ماه حل و راستا برای استفاده از صنعتگران بهسازی گردد.

مدیر شهرک صنعتی پارسیان مشهد گفت: مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز که در این بازدید حضور داشت، به شهرک صنعتی پارسیان مهلت 9 ماهه داد تا با استفاده از تسهیلات بانکی نسبت به تکمیل عملیات اجرایی تصفیه خانه اقدام کند.

بختیاری اضافه کرد: از آنجا که تصویب شهرک صنعتی خصوصی پارسیان به شهرک صنعتی مصوب غیردولتی احتیاج به مسائل مربوط به اسناد داشت در این بازدید مقرر شد نقشه کل این شهرک به شرکت شهرکهای صنعتی استان ارسال گردد تا بتواند مجوز لازم در این خصوص را دریافت کند.

وی با بیان این که 25 واحد صنعتی در شهرک پارسیان فعال است و در صورت اجرای طرح توسعه آن 73 واحد صنعتی دیگر نیز در آن فعال می شوند اظهار امیدواری کرد با ورود دادگستری به حل مسائل مربوط به راه و تصفیه خانه، سه واحد تعطیل این شهرک دوباره فعالیت خود را از سرگیرند.

شهرک صنعتی پارسیان مشهور به امان آباد واقع در نزدیکی شهر مُلک آباد از توابع شهرستان مشهد است که کاملا خصوصی است. در سال 1372 مجوز راه اندازی ناحیه صنعتی برای پارسیان صادر شد و در سال 1396 از ناحیه صنعتی به شهرک صنعتی ارتقا یافت اما نتوانست مجوز کامل خود را برای کسب مجوز شهرک صنعتی غیردولتی به دست آورد.

خبرنگاران ستاد پایش فراوری خراسان رضوی 21 مردادماه سال جاری از شهرک صنعتی پارسیان بازدید و مسائل آن را در اخبار و گزارشهای مختلف تشریح کردند که ورود دادگستری خراسان رضوی در نتیجه گزارشهای رسانه ها از مسائل این شهرک صنعتی است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5923

به "خبرنگاران ورود دادگستری خراسان رضوی برای حل مسائل شهرک صنعتی پارسیان مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود دادگستری خراسان رضوی برای حل مسائل شهرک صنعتی پارسیان مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید