سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز گردد، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی انتها می یابد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سفیر کره جنوبی در واشنگتن گفته است، دیپلماسی شخصی که ترامپ آن را در قبال کره شمالی در پیش گرفته ممکن است در صورت پیروزی بایدن در انتخابات نوامبر 2020 دیگر کارایی نداشته باشد.

سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز گردد، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی انتها می یابد

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در جریان جلسه حسابرسی پارلمانی که به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید، لی سو-هیوک، سفیر کره جنوبی در آمریکا در واکنش به سوالی از سوی یکی از قانونگذاران درباره احتمال تغییر در رویکرد واشنگتن در قبال کره شمالی در پی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر آمریکا گفت: آنهایی که مسئول امور امنیتی و دیپلماتیک در آمریکا می شوند، باید بدانند که با پیروزی جو بایدن در این انتخابات موضع این کشور در قبال کره شمالی دیگر همانی که امروز هست، نخواهد بود چون آنهایی که در دوران باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا روی کار بودند، بار دیگر پست های ارزشمند را به دست می گیرند.

وی اضافه نمود: اگر از گذشته عبرت بگیریم، خواهیم دید که با پیروزی بایدن، دیگر خبری از رویکرد دیپلماسی شخصی در قبال کره شمالی نیست.

این سفیر همچنین پیش بینی کرد که اگر دونالد ترامپ در انتخابات سوم نوامبر پیروز گردد، رویکرد قبلی را در قبال کره شمالی ادامه می دهد و چه بسا آن را تقویت هم کند.

ترامپ با امید به دستیابی به توافق خلع سلاح اتمی در سریعترین راه ممکن و با شکلی جامع، رویکرد شخصی را در قبال کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در پیش گرفت که منتقدان می گویند ناکارآمد و هزینه بردار است و تردیدها زمانی بیشتر شد که مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ متوقف شد، در حالیکه کره شمال به برنامه توسعه و ساخت موشک های بالستیک خود و سایر سیستم های تسلیحاتی و نمایش آنها در رژه روز شنبه ادامه داده است.

سفیر کره جنوبی همچنین با اشاره به دورنمای مذاکرات اتمی با روی کار آمدن بایدن نیز گفت: با توجه به این مساله که تمرکز احتمالا بر روی چین و مسائل داخلی است، مساله کره شمالی در صندلی دوم قرار می گیرد.

وی با اشاره به طرح پیشنهاد مجدد مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی برای اعلام انتها رسمی جنگ دو کره نیز گفت، دولت آمریکا به این پیشنهاد به صورت مثبت پاسخ داده است. واکنش آمریکا این است که انتها رسمی جنگ دو کره یک مساله ارزشمند است. شرایط در آمریکا به گونه ای است که تا مادامی که این مساله بار حقوقی به خود نگیرد، برای کشورهای نگران به معنای واقعی انتها جنگ تلقی نمی گردد.

سفیر کره جنوبی در آمریکا ادامه داد: منظورم این نیست که اگر انتها جنگ اعلام گردد، تسلیحات اتمی شبیه با یک عصای جادویی به یکباره کنار گذاشته می شوند. بلکه منظورم این است که انتها جنگ می تواند یک گام مهم برای فرایند خلع سلاح اتمی باشد چون آمریکا این را می داند و ما منتظریم که کره شمالی نیز آن را درک کند. ، ایسنا

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5314

به "سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز گردد، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی انتها می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر کره جنوبی: اگر بایدن پیروز گردد، دیپلماسی شخصی اتمی آمریکا با کره شمالی انتها می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید