طرح ارتقای 5 دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد

به گزارش نوای پرنده پارسی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: پیشرفت پروژه ارتقای 5 دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد. با تمام مشکلاتی که وجود دارد، باید بودجه این طرح تقویت گردد.

طرح ارتقای 5 دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مجتبی شریعتی نیاسر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و معاون آموزشی سابق وزارت علوم صبح امروز 10 آذر ماه در هفتمین گردهمایی دانشگاه ها و پژوهشگاه های عضو طرح اقتصاد مقاومتی ارتقای 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز جهانی گفت: رویکرد ما برای پیشرفت در طرح ارتقاء 5 دانشگاه و 5 پژوهشگاه برتر کشور به تراز جهانی باید یک رویکرد تحولی باشد و نهاد های ذیربطی ما در کشور داریم که می توانند در این پروژه تاثیرگذار باشند و سایر دستگاه ها باید با دانشگاه ها همراهی نمایند.

وی ادامه داد: نگاه تحولی این است که اگر از این پروژه به صورت سرمایه گذاری حمایت می کنیم نگاه مان به این پروژه یک نگاه سرمایه گذاری مولد باشد تا باور داشته باشیم تاثیرگذار است.

شریعتی نیاسر توضیح داد: پیشرفت این پروژه به دو موضوع بودجه و تفویض اختیار بسته است به نظر من با تمام مشکلاتی که وجود دارد باید بودجه این طرح تقویت گردد.

معاون سابق آموزشی وزارت علوم گفت: قرار بود 400 میلیارد تومان در سال پول به این پروژه اختصاص داده گردد، اما شاهدیم پول چندان زیادی به پروژه اختصاص نیافته است.

شریعتی نیاسر اظهار کرد: اکنون در فصل بودجه هستیم، باید در مجلس بحث بودجه را جدی دنبال کنیم و در دانشگاه ها تفویض اختیار را به صورت جدی پیگیر باشیم. این 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه که در طرح شرکت دارند جزو بهترین های ما در آموزش عالی هستند باید اعتماد نموده و تفویض اختیار کنیم.

وی در خاتمه اظهار داشت: شاخص هایی که برای این طرح به وجود آمده، شاخص هایی از جنس شاخص های بین المللی است و اینکه چه ارتباطی با اقتصاد مقاومتی دارد به صورت شفاف بیان شده است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3160

به "طرح ارتقای 5 دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ارتقای 5 دانشگاه و پژوهشگاه به تراز جهانی به دو موضوع بودجه و تفویض بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید