طرز تهیه لواشک هندوانه ملس و خوشمزه

به گزارش نوای پرنده پارسی، لواشک هندوانه از تنقلات سالم و خوشمزه است که می توان در منزل تهیه و به واسطه رنگ جذاب، گزینه مناسب جهت پذیرایی در مهمانی ها خواهد بود.

طرز تهیه لواشک هندوانه ملس و خوشمزه

لواشک یک خوراکی ایرانی است که از شیرهٔ غلیظ شده و قوام آمدهٔ میوه هایی همچون آلوچه،زردآلو ،آلو، قیسی کیوی و امثال آن تهیه می گردد و همچون نان لواش آن را پهن و نازک می کنند تا خشک گردد.

لواشک در واقع نوعی عصارهٔ گرفته شده از میوه هاست که متخصصان تغذیه به آن اکستراکت[کنسانتره] می گویند و در زبان عربی موسوم به قمر الدین است و با خشک کردن به دست می آید. خشک کردن از ساده ترین و متداول ترین روش های نگهداری مواد غذایی است که عمری به اندازهٔ تمدن بشر دارد و امروزه در کشورهای مختلف به شکل های گوناگون از روش های سنتی تا الگوهای صنعتی برای خشک کردن بکار می رود.

امروزه با توجه به توسعه صنایع غذایی روش های تهیه لواشک هم تحول یافت و نمونه های نوین این محصول با نظارت بهداشتی به بازار عرضه می گردد. هر چند که برخی از آنها غیر بهداشتی هستند ،و هیچ گونه ارزش غذایی ندارند. به لحاظ سلامتی لواشک خوشمزه شما دوستان می توانید آنها را در منزل تهیه نمایید یکی از انواع لواشک، لواشک هندوانه است.

لواشک هندوانه از تنقلات فوق العاده سالم و خوشمزه است که می توانید براحتی در منزل تهیه کنید. این لواشک با طعم و رنگ جدیدی که دارد گزینه ای مناسب برای پذیرایی مهمانی های شما خواهد بود. با هماه باشید با این تنقلی خوش رنگ و خوش طعم... .

مدت زمان آماده شدن 3 ساعت و 20 دقیقه

(زمان پخت بسته به دمای فر و ضخامت لواشک می تواند متغیر باشد.)

دستور تهیه لواشک هندوانه

  1. کف دو سینی فر را با ورقه سیلیکونی بپوشانید.
  2. فر را روی 76 درجه سانتیگراد قرار دهید.
  3. هندوانه را پوره کنید و سپس داخل توری پارچه ای بریزید و روی یک آبکش قرار دهید. توجه داشته باشید که آب هندوانه را دور نریزید و برای مصارف بعدی نگه دارید.
  4. اجازه دهید آب هندوانه کاملا گرفته گردد و پوره سفت گردد. می توانید جسمی سنگین روی پارچه قرار دهید تا آب آن زودتر خارج گردد.
  5. سپس پوره هندوانه غلیظ را با شکر ترکیب کنید. (دقت کنید که هسته هندوانه داخل پوره نباشد.)
  6. می توانید برای بدست آوردن ترکیبی یکدست تر پوره و شکر را داخل مخلوط کن بریزید.
  7. ترکیب را به میزان مساوی داخل دو سینی بریزید و خوب پخش کنید تا ضخامتی در حدود 3-4 سانتیمتر داشته باشد.
  8. سینی ها را حدود 3 ساعت داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید تا آب هندوانه تبخیر گردد اما هنوز حالت چسبناک داشته باشد.
  9. هر یک ساعت سینی را بچرخانید تا بطور یکنواخت حرارت ببیند.
  10. سینی ها را خارج کنید.
  11. لواشک های هندوانه را روی سطح کار قرار دهید و به اندازه های دلخواه برش بزنید.
  12. سپس داخل کاغذ روغنی قرار دهید و داخل ظرف در دار نگهداری کنید.

لواشک هندوانه ملس

نکات

  • یک هندوانه کوچک در حدود 1.5 کیلو یا 8 فنجان پوره و 2 فنجان پوره آب گرفته به شما می دهد.
  • اگر لواشک بیش از حد حرارت ببیند خشک و شکننده می گردد.

خواص غذایی لواشک

غیر از نمک که برای جلوگیری از فاسد شدن انواع لواشک صنعتی افزوده می گردد و از معایب این ماده غذایی محسوب می گردد، ولی ریزمغذی های مفید و برخی ویتامین ها به میزان خوبی در لواشک وجود دارند. لواشک دارای ویتامین های A و B و مواد معدنی (مخصوصا پتاسیم و کلسیم) می باشد که به دلیل کالری پایین آن، به عنوان یک میان وعده مناسب می باشد و مصرف آن چاقی را به دنبال ندارد.

خواص لواشک را باید با توجه به میوه اولیه آن شناخت. مثلا برای درمان یبوست مفید است و لواشک سیب اثر عکس دارد. یا لواشک زغال اخته نیز با توجه به مواد ضدمیکروبی خود می تواند در پیشگیری از عفونت های ادراری در خانم ها مفید واقع گردد.

خواص غذایی هندوانه

  • فرد با مصرف هر 100 گرم هندوانه 30 کالری جذب می کند.
  • گوشت هندوانه شامل کاروتنوئید از جمله لیکوپن است.
  • اسید آمینه سیترولین در پوست هندوانه تولید می گردد.
لواشک را در منزل تهیه نماید و بهداشتی و سالم با دوستان میل بفرمایید. نوش جان

گروه آشپزی خبرنگاران

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5523

به "طرز تهیه لواشک هندوانه ملس و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک هندوانه ملس و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید