فیروزی: مردم 855 هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت کردند، 51 درصد مجوز ها صادر شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار کشور گفت: مردم در سامانه صدور مجوز های کشور بیش از 855 هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت کردند که 51 درصد مجوز آن ها صادر شده است.

فیروزی: مردم 855 هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت کردند، 51 درصد مجوز ها صادر شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علی فیروزی با اشاره به سامانه صدور مجوز های کشور گفت: سامانه سام به عنوان بخشی از پنجره واحد کسب و کار کشور در حوزه صدور مجوز های کسب و کار یک سیستم اطلاعاتی تحت وب و قابل دسترسی در هر زمان و مکان است که به عنوان عامل توانمند ساز در گرفته شده است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد افزود: دبیرخانه هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار از طریق این سامانه وظایف قانونی خود در زمینه نظارت بر زمان بندی و شرایط فرآیند صدور مجوز های کسب و کار توسط دستگاه های اجرایی انجام می دهد.

رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به کارکرد این سامانه گفت: ضمن اطلاع رسانی به متقاضیان دریافت مجوزها، در صورت بروز مشکل در فرآیند صدور مجوز در مدت زمان معین شده توسط قانون اقدامات لازم برای رفع مسائل موجود بر سر راه صدور مجوز های کسب و کار انجام می شود.

فیروزی در مورد وظیفه سامانه صدور مجوز ها گفت: این سامانه درخواست مجوز را از مردم گرفته و به دستگاه های اجرایی تحویل می دهد و استعلامات اولیه مرتبط با مجوز های بین دستگاه های اجرایی تبادل و نهایتاً مجوز صادر شده، به درخواست کننده مجوز می رسد.

به گفته وی، این سامانه به دنبال این است که متقاضیان مجوز بدون سردرگمی، مجوز های خود و استعلامات مربوط به آن را از نقطه قابل پایش عمومی از حاکمیت درخواست کنند. با شناسایی گلوگاه ها و موانع موجود در شبکه مجوزدهی کشور که با شاخص های کمی نظیر مدت زمان صدور مجوز، هزینه صدور مدارک دریافتی از متقاضیان و تعداد استعلامات مرتبط برای مجوز ها ضمن ایجاد وحدت رویه در صدور، عملکرد دستگاه های اجرایی سنجیده می شود.

رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر 855 هزار درخواست مجوز ثبت شده که از این تعداد مجوز 51 درصد آن ها صادر شد. همچنین از این تعداد بالغ بر 848 هزار درخواست مجوز صنفی ثبت شده که به 63 درصد آن یعنی 538 هزار و 929 درخواست پاسخ داده شد. از این تعداد نیز بالغ بر 443 هزار و 784 درخواست صادر شده است.

وی تاکید کرد: تعداد استعلامات اخذ شده در راستای گواهی ماده 186 قانون اقتصادیات های مستقیم بالغ بر 423 هزار و 783 مورد بوده که 98 درصد آن در میانگین 3.4 روز پاسخ داده شده که مربوط به مرداد 97 تا به امروز است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5107

به "فیروزی: مردم 855 هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت کردند، 51 درصد مجوز ها صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزی: مردم 855 هزار درخواست مجوز کسب و کار ثبت کردند، 51 درصد مجوز ها صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید