مصرف سبزیجات راهکار تغذیه ای مناسب در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ گردشگر، مصرف سوپ و سپزی ها می تواند راهکاری مناسب برای مقابله با ویروس کرونا باشد.

مصرف سبزیجات راهکار تغذیه ای مناسب در مقابله با ویروس کرونا

به گزارش از ، عهدیه مردای کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز گفت: سیستم بدن، از ما در برابر عفونت ها و بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت می کند و نقش مهمی در جلوگیری از بروز آلرژی و انواع سرطان دارد.

او، با اشاره اینکه در این زمینه استفاده از چند دسته مواد مغذی مفید است، بیان کرد: این مواد مغذی شامل پروتئین، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E به همراه مواد معدنی هستند.

مرادی شرح داد: هنگامی که این سیستم با عامل بیماری زا برخورد می کند پاسخ ایمنی آغاز می شود. در این حالت سیستم ایمنی پادتن (آنتی بادی) هایی را آزاد می کند که به مبارزه با پادزا (آنتی ژن) ها می پردازد.

کارشناس دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز ادامه داد: از آنجایی که اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان گسترش بیماری های واگیر بیش از پیش مشخص می شود، مصرف برخی غذا های سالم و غنی در تقویت سیستم ایمنی بدن ما بسیار مهم هستند.

او، اضافه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، باید مواد غذایی از جمله سیر، سوپ مرغ، چای سبز و عسل را در رژیم غذایی گنجانه شود.

مرادی اضافه کرد: گروه های غذایی دارای ویتامین های C و A سیستم ایمنی بدن را مقابل کرونا تقویت می کند.

کارشناس دانشکده بهداشت تغذیه و علوم غذایی شیراز اظهار کرد: سبزی ها و میوه های رنگی سبز تیره، قرمز و نارنجی مانند هویج، گوجه و کلم دارای ویتامین C و روغن، کره و زرده تخم مرغ از جمله گروه های غذایی هستند که دارای ویتامین A هستند و املاح روی و آهن که بیشتر در گوشت های قرمز گاو، شتر و گوساله پیدا می شود نیز نیاز های سلولی بدن را تامین و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

او، تاکید کرد: مصرف روزانه منابع غذایی ویتامین C مثل مصرف سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، کیوی و سبزی های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه ای از منابع غذایی خوب ویتامین C هستند.

مردای گفت: به عنوان مثال مصرف روزانه یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی ویتامین C مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند و هویج و کدوحلوایی و سبزی های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ های تیره رنگ کاهو هم از منابع خوب ویتامین A هستند.

کارشناس دانشکده بهداشت تغذیه و علوم غذایی شیراز بیان کرد: بچه ها زیر پنج سال، مادران باردار و سالمندان و بیمارانی که دارو های کورتنی مصرف می کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند.

او، شرح داد: باید از خوردن غذا هایی که خوب پخته نشده مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو یا کباب هایی که مغز پخت نشده اند، و از خوردن غذا و مایعاتی که در مکان های بهداشتی مورد اطمینان نیستند،خودداری شود.

کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز ادامه داد: در صورت داشتن علائم سرماخوردگی، از غذا های آبکی مثل سوپ و آش همراه با آب لیموی تازه، مایعات گرم و از جوانه های گندم، ماش و شبدر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنیم.

مردای اضافه کرد: از میوه های حاوی آنتی اکسیدان فصل مثل انار، پرتقال های تو سرخ، گریپ فروت و موارد مشابه استفاده کنیم.

او، تاکید کرد، از دیگر توصیه می توان به موارد زیر اشاره کرد

روزانه از جوشانده آویشن و پونه کوهی برای تقویت سیستم ایمنی استفاده کنیم.

از مصرف سوسیس و کالباس و سایر فست فود ها و غذا های چرب و سنگین اجتناب شود.

استفاده از منابع پروتئین در غذای روزانه مثل حبوبات یا تخم مرغ حائز اهمیت است.

کمبود ریزمغذی هایی مثل آهن و روی هم سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. از منابع غذایی این دو ریز مغذی مثل حبوبات به عنوان جایگزین مناسب گوشت، شیر و لبنیات و سبزی های برگ سبز و انواع خشکبار بیشتر استفاده شود.

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مصرف سبزیجات راهکار تغذیه ای مناسب در مقابله با ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف سبزیجات راهکار تغذیه ای مناسب در مقابله با ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید