ممبینی: صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران (پانا) - نشست هم اندیشی امور اصناف به میزبانی رئیس و هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و با حضور نمایندگان مجلس، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، شهباز حسن پور رئیس فراکسیون اصناف مجلس، عفت شریعتی عضو فراکسیون اصناف مجلس و کامبیز معتمد وزیری، سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان و روسای اتاق های اصناف مراکز استان برگزار شد.

ممبینی: صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند

به گزارش اتاق اصناف ایران، رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با توجه به افزایش نگرانی ها از شیوع بیماری کرونا و جهشی که در این ویروس دیده شده، لازم است تا همگی نسبت به روش های مقابله با آن آگاه و به دستورالعمل های بهداشتی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم.

ضرورت همکاری کنندگان مجلس در اصلاح قانون نظام صنفی

سعید ممبینی با تاکید بر ضرورت نگاه ویژه کنندگان مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون نظام صنفی اظهار کرد: قانون نظام صنفی که در سال 92 اصلاح شد، همچنان با اشکالاتی روبرو است که اداره امور صنفی را با مسائلی روبرو ساخته است. از این رو لازم است تا این قانون باری دیگر اصلاح شود.

وی گفت: کلیات قانون نظام صنفی در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است و در همایشی که برگزار شد، به نقد و بررسی مواردی از این قانون و پیشنهادات رفع ایرادات آن پرداختیم.

رئیس اتاق اصناف ایران از همکاری کمیسیون اقتصادی مجلس و فراکسیون اصناف مجلس و نیز وزارت صمت در اصلاح قانون نظام صنفی تقدیر و تشکر کرد و شرح داد: لازمه حفظ آرامش بازار تسریع در فرایند اصلاح قانون نظام صنفی است.

تاکید بر رعایت پروتکل ها از سوی اصناف و تشدید بازرسی

ممبینی در خصوص دیگر مباحث عنوان شده در این نشست اعلام نمود: رعایت دستور العمل های بهداشتی انتظاری عمومی از تمامی اقشار جامعه است اما از آن جا که واحدهای صنفی به علت کثرت و فعالیت مویرگی در تمام محله ها و خیابان های کشور و حتی روستاها حضور دارند، لذا معتقدیم که می توانند ملزومات فرهنگی را به سرعت در جامعه رواج دهند.

وی اضافه کرد: ماه اسفند هر ساله به عنوان ایامی خاص در بازار تلقی می شده است که با افزایش چشم گیر مراجعه حضوری مردم به واحدهای صنفی همراه بود. این شرایط در اسفند ماه گذشته تغییر داشت و بازار برای حفاظت از سلامت جامعه تعطیل شد. این تعطیلی منجر به خسارت جبران ناپذیری به اصناف و اقتصاد کشور شد. امسال نیز نگرانی از ویروس جهش یافته کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، میزبانی واحدهای صنفی از مشتریان را مستلزم رعایت پروتکل های بهداشتی ساخته است.

ممبینی تاکید کرد: با توجه به این که تعطیلی های مکرر بازار به موجب طرح های مقابله ای با بیماری کرونا، ضرر و زیان هنگفتی به واحدهای صنفی رسانده است، لذا از کسبه محترم و تشکل های و بازرسان صنفی می خواهیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده، از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند. عدم همکاری واحدهای صنفی در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در اسفند ماه که زمان مهمی برای بازار است، منجر به تعطیلی دوباره بازار و افزایش خسارت کسبه و به طور کل، اقتصاد و اجتماع خواهد شد.

وی گفت: در این باره از بازرسان صنفی که البته خود با مسائلی روبفرایند، می خواهیم که با تشدید بازرسی، به فرایند کنترل شیوع این بیماری منحوس کمک کنند و در مقابل اتاق اصناف ایران نیز خود را موظف به پیگیری مسائل بازرسان و تامین هزینه های بازرسی از طریق قانون می داند.

برگزاری نمایشگاهی به وسعت ایران

رئیس اتاق اصناف ایران شرح داد: امسال با پیگیری های خوبی که از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران، وزارت صمت و دیگر نهادهای وابسته انجام شد، برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و مراجعه بازدیدکنندگان غیرتخصصی به نمایشگاه های تخصصی ممنوع شده است و از این رو به جهت رفاه مصرف کنندگان در تامین کالا با هزینه پایین تر از نرخ معمول بازار، بنا داریم تا جشنواره فروش فوق العاده را با عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار کنیم.

ممبینی ادامه داد: در اجرای این طرح لازم بود تا هماهنگی هایی با روسای اتاق های اصناف داشته باشیم که فرایند آن آغاز شده است. واحدهای صنفی متقاضی شرکت در نمایشگاهی به وسعت ایران و فروش فوق العاده لازم است تا شرایطی را در قیمت گذاری و کیفیت کالا رعایت کنند. برای این منظور و کسب مجوزهای لازم باید به اتحادیه صنفی که پروانه کسب خود را از آن دریافت کرده اند مراجعه کنند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: با توجه به پروتکل های بهداشتی اعلام شده، تعداد مشتریانی که می توانند هم زمان در واحد صنفی شرکت کننده در نمایشگاهی به وسعت ایران با توجه به متراژ واحد صنفی از سوی اتحادیه تعیین می شود تا از تجمع جمعیت جلوگیری شود با این حال لازم است تا بازرسان صنفی نیز نظارت ویژه ای بر حسن اجرای این طرح و نیز رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6339

به "ممبینی: صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممبینی: صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعطیلی مجدد بازار پیشگیری کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید