موسوی خبر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعای بعضی رسانه ها مبنی بر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

موسوی خبر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امرور (یکشنبه) ادعای بعضی رسانه ها مبنی بر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه در خصوص آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه تنها مردم سوریه هستند که در باره آینده، نوع حکومت و حکمرانان خود تصمیم خواهند گرفت، اضافه نمود: جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت و ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم حضور داشته و در آینده نیز به این راهبرد ادامه خواهد داد.

موسوی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور های ضامن فرایند آستانه با ایجاد مناطق کاهش تنش، تشکیل کمیته قانون اساسی و پیگیری فرایند تبادل نظر ها و آشتی ملی، کوشش دارند تا تبادل نظر های سوری - سوری، تقویت شده و مردم سوریه درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

اخیرا نشست وزرای خارجه فرایند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) درباره اوضاع سوریه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و در انتها بیانیه ای صادر شد.

وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه امروز در این نشست با تاکید بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و حل و فصل سیاسی این بحران و جداسازی تروریست ها از معارضان، بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4557

به "موسوی خبر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی خبر تصمیم گیری کشور های ضامن فرایند آستانه درباره آینده حکومت سوریه را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید