مینگ چی کو: آیفون های بعدی سیستم انتقال حرارت محفظه بخار خواهند داشت

به گزارش نوای پرنده پارسی، مینگ چی کو که یکی از باسابقه ترین تحلیلگران محصولات اپل است، در گزارش خود در روز جمعه به سرمایه گذاران اعلام کرده است که بررسی های اجرا شده نشان می دهند که اپل به شدت در حال آزمایش محفظه بخار برای سیستم انتقال حرارت آیفون است.

مینگ چی کو: آیفون های بعدی سیستم انتقال حرارت محفظه بخار خواهند داشت

او همچنین می گوید که این شرکت در آینده نزدیک از این سیستم انتقال حرارت در مدل های پرچمدار آیفون های بعدی استفاده خواهد کرد. کو همچنین عقیده دارد که اپل به احتمال زیاد می تواند از این تکنولوژی در آیفون های بعدی استفاده کند، اما هنوز نمی دانیم که این تکنولوژی برای استفاده در آیفون های 2021 آماده است یا نه.

به صورت خلاصه باید بگوییم که تکنولوژی محفظه بخار برای انتقال حرارت دستگاه از تبخیر یک مایع، به طور معمول آب، استفاده می کند. ساختار این تکنولوژی به این صورت است که علاوه بر این محفظه ی بخار، دارای لوله های انتقال حرارت خاص یا سختار خاصی برای انتقال حرارت است که در بدنه دستگاه قرار دارند.

طرز کار این سیستم به این صورت است که گرمای تولیدی توسط پردازنده یا دیگر تجهیزات الکتریکی باعث تبخیر شدن مایع قرار داده شده در محفظه بخار می گردد تا با انجام این فرایند گرمایی تولید توسط دستگاه منتقل گردد و دمای آن کاهش پیدا کند.

بعد از بخار شدن مایع در اثر گرما و حرکت این بخار به سمت قسمت های با فشار کم، در این قسمت ها بخار داغ با پره ها یا دیگر ساختار های قرار گرفته در آنجا برای تبدیل بخار به مایع، برخورد می کند. پس از برخورد بخار داغ با این پره ها، گرمایی این بخار گرفته می گردد و بخار دوباره به مایع تبدیل می گردد. در نهایت این مایع از طریق فرایند مویینگی دوباره به ناحیه دارای فشار بالا بر می گردد.

با وجود اینکه گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل مدت زمان زیادی است که بر روی این تکنولوژی کار می کند، اما به نظر می رسد که سیستم های اولیه توسعه داده شده هنوز نتوانسته اند که به استاندارد های بالای اپل برسند.

  • آیفون 13 پرو نمایشگر 120 هرتز LTPO OLED ساخت سامسونگ خواهد داشت

کو در گزارش خود گفته است که اپل به این دلیل از این سیستم انتقال حرارت تا به امروز در آیفون ها استفاده نکرده است که آزمایش های اجرا شده نشان می دهند این سیستم هنوز نتوانسته است به طور کامل احتیاجمند های اپل را پوشش دهد. کو در ادامه می گوید: ما خوش بین هستیم که این سیستم انتقال حرارت دارای محفظه بخار بتواند به زودی به استاندارد های مد نظر برسد و اپل از آن در آینده نزدیک در مدل های قوی تر آیفون ها استفاده کند.

کو عقیده دارد که به دلیل گسترش استفاده از فناوری ارتباطی 5G و همچنین افزایش گرمای تولیدی توسط تراشه به کار رفته در گوشی ها، اپل به این فناوری جدید احتیاج خواهد داشت. اپل در زمان رونمایی از آیفون های 12 جدید اعلام کرد که تمامی این آیفون ها از فناوری ارتباطی 5G پشتیبانی می کنند.

بررسی های اجرا شده نشان می دهند که در زمان متصل کردن این آیفون ها به شبکه های ارتباطی فوق سریع آن ها داغ می شوند. بدون شک استفاده از تکنولوژی محفظه بخار در آیفون ها و بهبود انتقال حرارت این گوشی ها باعث می گردد که اپل بتواند عمر گوشی های خودش و توان پردازشی آن ها را افزایش دهد.

  • آیفون 13 ممکن است ناچ باریک تری داشته باشد

منبع: Appleinsider

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6028

به "مینگ چی کو: آیفون های بعدی سیستم انتقال حرارت محفظه بخار خواهند داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینگ چی کو: آیفون های بعدی سیستم انتقال حرارت محفظه بخار خواهند داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید