وزیر خارجه ترکیه: در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، وزیر خارجه ترکیه امروز (سه شنبه) گفت، آنکارا آماده حمایت از جمهوری آذربایجان چه در گفت وگو و چه در درگیری ها با ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو-قره باغ است.

وزیر خارجه ترکیه: در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی بالا دریافت تنش ها در منطقه مذکور، یکی از سخنگوهای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که آنکارا با همبستگی کامل در کنار باکو ایستاده و در عین حال، ارمنستان را بابت حملات علیه جمهوری آذربایجان محکوم کرد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پس از بازدید از سفارت جمهوری آذربایجان در آنکارا گفت: ما می خواهیم مساله ناگورنو-قره باغ به صورت اساسی حل و فصل گردد. ما اقدامات زیادی در این راستا انجام داده ایم اما همه چیز در هاله ای از ابهام است. ما به این همبستگی ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در پی ملاقات با خزر ابراهیم، سفیر جمهوری آذربایجان در آنکارا اظهار کرد: بار دیگر تاکید می کنیم که حمایت قاطعانه ترکیه از آذربایجان ادامه خواهد یافت. در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار آذربایجان خواهیم بود. به دنبال حل ریشه ای این مساله هستیم.

وی تاکید نمود: تنها راه چاره این مساله عقب نشینی نیروهای ارمنستان از خاک آذربایجان است. در غیر این صورت، حل این مساله امکان پذیر نیست.

چاووش اوغلو با اشاره به قطعنامه های سازمان ملل در خصوص تمامیت ارضی و وحدت آذربایجان توضیح داد: گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا هیچ اقدامی در راستای حل این بحران انجام نداده است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به کوشش های حزب عدالت و توسعه برای حل این اختلاف اذعان داشت: همه از تمامیت ارضی اوکراین و گرجستان حمایت می نمایند اما این رویکرد را درباره اشغال سرزمین آذریایجان توسط ارمنستان ندارند؛ این رویکرد ناعادلانه و اشتباه است.

چاووش اوغلو بار دیگر تاکید نمود: ترکیه در میدان جنگ و میز مذاکره در کنار کشور دوست و برادر آذربایجان است. باید برای حل این بحران به وسیله مسالمت آمیز و دیپلماتیک کوشش کنیم تا صلح و ثبات به منطقه قفقاز بازگردد.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5197

به "وزیر خارجه ترکیه: در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار جمهوری آذربایجان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه: در میز مذاکره و در میدان جنگ در کنار جمهوری آذربایجان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید