پرتره ای خارق العاده از همنشینی ماه و زمین

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: چین امروز (شنبه) با موفقیت یک فضاپیمای تجربی را که به عنوان اولین ماموریت رفت و برگشت رباتیک این کشور، بطور آزمایشی دور ماه پرواز نموده و به زمین بازگشته بود، بازیابی کرد.

پرتره ای خارق العاده از همنشینی ماه و زمین

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،سفر هشت روزه کاوشگر چانگه 5-T1، آن را به اولین فضاپیما طی چهار دهه اخیر تبدیل نموده که پس از سفر به ماه، به زمین باز می گردد.

این کاوشگر طی گردش خود به دور ماه، تصویر خارق العاده ای از زمین را از سوی تاریک این قمر شکار کرد که مرمر آبی زمین را در فضای تاریک به نمایش گذاشته است. این تصویر یادآور تصویر تاریخی ویلیام آندرس در ماموریت آپولو 8 است که در سال 1968 دور ماه گردش نموده بود.

کاوشگر کاگویای ژاپن در سال 2007 این سنت را با ثبت یک ویدیوی اچ دی از طلوع زمین در افق ماه احیا نموده بود.

چانگه 5-T1 یک تور هشت روزه را به منظور دستیابی به داده های تجربی و آزمایش فناوری های ورود مجدد به جو از جمله فناوریهای راهنمایی، ناوبری و کنترل، طراحی های سپر حرارتی، تنظیم دقیق جهت برای فرودگر آینده ماه موسوم به چانگه 5 که در سال 2017 پرتاب خواهد شد، انجام داد. چانگه 5 در ماموریت خود پس از جمع آموری نمونه های خاک از ماه به زمین باز خواهد گشت.

ماموریت اخیر چین که در روز 23 اکتبر (اول آبان) به فضا پرتاب شده بود، امروز با استفاده از یک روش طراحی شده در دوران شوروی سابق که شامل گردش در جو برای کاهش سرعت ورود و اجتناب از سوختن است، در داخل خاک مغولستان فرود آمده و بازیابی شد.

منبع:ایسنا

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3307

به "پرتره ای خارق العاده از همنشینی ماه و زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتره ای خارق العاده از همنشینی ماه و زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید