پرداخت 18 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از پرداخت 18 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی این استان در یک سال گذشته اطلاع داد.

پرداخت 18 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان

ایسنا:حمیدرضا دوست محمدی پنج شنبه 26 فروردین ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات به 138 هنرمند در رشته های گلیم بافی، حوله بافی، گوهر تراشی، جاجیم، صنایع چوبی و … اعطا شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان به صدور و تمدید 695 فقره مجوز صنایع دستی در سال گذشته اشاره نمود و افزود: 128 مجوز مشاغل خانگی نیز در این مدت صادر شد.

وی از برگزاری دوره های تخصصی ویژه فعالان صنایع دستی در رشته گوهر تراشی اطلاع داد و افزود: دوره های مقدماتی و عمومی صنایع دستی در رشته گلیم بافی و حوله بافی نیز در سال گذشته برگزار گردید.

دوست محمدی افزود: تمدید بیمه تأمین اجتماعی شاغلان صنایع دستی، شرکت 2 اثر فاخر در جشنواره فجر در رشته سوزن دوزی سنتی سنگسر و ابریشم بافی، کسب رتبه در مسابقه طراحی رشته های باز زنده سازی هنرمندان در رشته چنگوم سازی و سوزن دوزی از شهرستان مهدی شهر و پیگیری و تحت پوشش قرار دادن هنرمندان تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر از جمله فعالیت های قابل توجه صورت گرفته در سال گذشته و در حوزه صنایع دستی استان است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اعلام کرد: بیش از 4 هزار و 500 هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی در استان سمنان فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید:

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6692

به "پرداخت 18 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 18 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید