چالش های مهاجرت به استرالیا و پس از آن برای ایرانیان

به گزارش نوای پرنده پارسی، مهاجرت به استرالیا کار ساده ای نیست و چالش هایی قبل و بعد از مهاجرت به همراه دارد.

چالش های مهاجرت به استرالیا و پس از آن برای ایرانیان

این روزها مهاجرت به یک دغدغه بزرگ برای ایرانیان تبدیل شده است، انتخاب یک مقصد برای زندگی جدید از چالش هایی است که مهاجران را درگیر کرده است. استرالیا به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته، سالانه شرایط ویژه ای برای مهاجران ارائه می دهد اما مهاجرت به استرالیا کار ساده ای نیست و باید برای دریافت ویزا، مراحل مختلفی طی شود.

شرایط مهاجرت با توجه به شرایط پناهجویان سوری کمی سخت شده است در نتیجه کشورهایی مانند آمریکا و استرالیا سخت گیری های بیشتری برای پذیرش مهاجر اعمال می کنند. این سخت گیری ها شامل متقاضیان مهاجرت از کشورهای دیگر نیز می شود.

رشد اقتصادی و فرهنگی در استرالیا، باعث شده افراد بیشتری تصمیم خود را برای مهاجرت به این کشور عملی کنند. نرخ تورم سالیانه در استرالیا نزدیک به 3 درصد است و همین امر نشان می دهد امنیت شغلی و اجتماعی افراد از مهم ترین مسائلی است که دولت استرالیا به آن توجه دارد.

استرالیا در زمینه تکنولوژی به عنوان سومین کشور در رتبه بندی دنیای شناخته می شود و سرمایه گذاری در استرالیا یکی از بهترین راه های مهاجرت به استرالیا است. سالانه بیش از 100 هزار نفر برای دریافت اقامت استرالیا اقدام می کنند و در میان این افراد، نزدیک به 7000 نفر سرمایه گذارانی هستند که این کشور را شروعی مناسب برای کسب و کار خود می دانند.

شرایط و راه های مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق برنامه های مختلفی انجام می گیرد و هر سال این برنامه ها با توجه به شرایط مهاجران و دولت استرالیا تغییراتی جزئی دارد. هر کدام از روش ها ویژگی هایی دارند که با درنظر داشتن شرایط متقاضی، یکی از راه های زیر پیشنهاد می شود:

  • مهاجرت به استرالیا از راه تخصص و مهارت
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • دریافت ویزای استرالیا از طریق خویشاوندی

ویزای مهارتی یا اسکیل ورکر از محبوب ترین راه ها برای دریافت اقامت استرالیا است. بسکمک از متقاضیان با این روش تقاضای خود را به سازمان مهاجرت استرالیا ارسال می کنند، پس از طی مراحل اداری و بررسی شرایط هر فرد سازمان مهاجرت استرالیا ورود آن ها به استرالیا را رد یا تایید می کند.

بررسی شرایط دریافت اقامت و اقدام برای مهاجرت به این کشور امری تخصصی است، دریافت یک وکیل معتبر در این زمینه می تواند کمک بزرگی باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود پیش از هر اقدامی با شرکت های معتبر مهاجرتی مانند مهاجرت پلاس مشورت کنید. مهاجرت پلاس پس از بررسی پفراینده متقاضیان روش های پیش رو را معرفی می کند و می تواند فرایند ارائه درخواست ویزا را بهتر و با ریسک بسیار کمتری پیش ببرد.

اشتباهات رایج در مهاجرت به استرالیا

پیش از این که برای مهاجرت تصمیمی بگیرید و اقدامی کنید، باید بدانید هیچ راه غیرقانونی برای ورود به استرالیا وجود ندارد. قانون از اولین اصول حاکم در استرالیا است و رعایت آن برای همه بدون در نظر دریافت موقعیت اجتماعی واجب است، هرگونه اقدام غیرقانونی می تواند عواقب بدی داشته باشد.

علی به مدت 4 سال ساکن استرالیا است، به گفته علی دو سال و نیم زمان برده است تا بتواند وارد خاک استرالیا شود. علی می گوید:پیش از این که اقدام به مهاجرت کنید باید بدانید در استرالیا نمی توانید از راه های عجیب و غریب و رایج در کشورهای دیگر استفاده کنید. تمامی اقدام ها برای دریافت ویزای استرالیا باید قانونی باشد. وکلا در انتخاب رشته و کد رشته متناسب با سوابق کاری شما، بهتر عمل می کنند. آنها به علت اینکه از تعداد، جزئیات و نحوه انتخاب افرادی که با این کد رشته ها شرکت می کنند، اطلاع دارند، می توانند کد رشته ای انتخاب کنند که بهترین امکان را برای قبولی شما به همراه داشته باشد. یا اینکه آنها می توانند گواهی های کاری را منطبق با خواست و دستورالعمل های اداره مهاجرت استرالیا تهیه و تنظیم کنند. در ضمنً گاهی اوقات اداره مهاجرت استرالیا، به مدارک ارسالی، ایراداتی وارد می کند که تکنیکی بوده و جنبه حقوقی دارند. در این حالت استفاده از وکلای زبده، مشکل را سریع تر حل می کند.

به گفته مهاجرت پلاس، یکی از معتبرترین دفاتر مهاجرتی، ارائه مدارک و ترجمه آن ها هنگام طرح درخواست اقامت نیازمند دقت بسیار است. هر اشتباه کوچکی در ارائه مدارک به صورت نادرست می تواند شما را چند قدم از هدف خود دورتر کند.

شما می توانید شرایط فعلی خود را با گروه حقوقی مهاجرت پلاس در میان بگذارید و با بررسی شرایط موجود، بهترین راه برای مهاجرت به استرالیا را انتخاب کنید. این شرکت علاوه بر دفتر مرکزی خود در تهران، دفتر دیگری در استرالیا دارد که پیگیری مراحل اداری و قانونی را برای متقاضیان آسان کرده است.

اشتباهات رایج پس از مهاجرت به استرالیا

هر کشوری قوانین خاص خود را برای زندگی دارد و استرالیا نیز استثنا نیست. قوانین در استرالیا بر همه چیز حاکم است، بسکمک افراد پس از مهاجرت به این کشور با رعایت نکردن بعضی از قوانین موجود خود را به دردسر می اندازند و محرومیت ها و جریمه های بسکمک را متحمل می شوند.

بسکمک از قوانین حقوقی این کشور، نانوشته است. عدم آگاهی از این قوانین، مانند کسب مجوزهای لازم برای یک کار، پیچیدگی های اقتصادیاتی و دعاوی حقوقی ناشی از حقوق معارض، فرد را با مشکل روبرو می کند. محمد می گوید:من برای مغازه ام و محصولات انحصاری ای که عرضه می کردم یک لوگو طراحی کردم اما جایی آن را ثبت نکردم. چند ماه بعد، شرکتی که لوگویی مانند لوگوی من طراحی کرده بود، از من به اتهام استفاده از علامت ثبت شده شرکتش، شکایت کرد. در نهایت مجبور شدم مغازه ام را بفروشم و 200 هزار دلار جریمه بدهم.

قوانین حاکم در استرالیا شامل حال همه می شود و رعایت نکردن آن می تواند عواقب بسکمک داشته باشد. پرهام زندگی خوبی را در استرالیا تجربه می کند، او می گوید:در استرالیا سیگار کشیدن در مکان های عمومی خلاف قانون است. در بعضی مناطق امکان سیگار کشیدن در بار و رستوران هم وجود ندارد. همین داستان درباره نوشیدن الکل، سخت گیری های زیادی وجود دارد اما اگر قانون را بدانید و آن را رعایت کنید مسئله ای پیش نمی آید. هر چند من تا به امروز اخطارهای زیادی برای رعایت نکردن قانون منع سیگار در مکان های عمومی دریافت کرده ام.

این امر درباره مسایل حقوقی و قانونی، می تواند پیچیده تر باشد. سرمایه گذاران و تاجران باید پیش از ورود به استرالیا اطلاعات خود را در مورد قانون های کسب وکار کامل کنند تا مجبور به پرداخت جریمه های سنگین نشوند.

زندگی در کشوری جدید آسان نیست، و پیش از این اقدام باید به خوبی به آن فکر کنید. استرالیا کشور دوری است و ساعت پرواز آن به نقطه های دیگر دنیا بسیار طولانی است. داشتن آمادگی روحی می تواند این شرایط سخت را آسان کند. مطالعه و مشورت با سازمان های مهاجرتی مانند مهاجرت پلاس می تواند پیش از ارائه درخواست اقامت استرالیا کمک بزرگی به مهاجران باشد.

چالش های زندگی در استرالیا

این جزیره بزرگ که زندگی در آن آرزوی بسکمک از افراد است، مسائل خاص خود را دارد. جدای از سطح رفاه اجتماعی و شرایط اقتصادی مطلوبی که در استرالیا حاکم است، باید برای زندگی در استرالیا به مسائل دیگری نیز توجه کرد. از جمله این موارد مخارج تحصیل، مسکن و خورد و خوراک است. هزینه های مراقبت های پزشکی در استرالیا بالا است، به خصوص برای هزینه های دندانپزشکی و مخارج مربوط به درمان در بیمارستان های استرالیا مبالغ کلانی در نظر گرفته می شود و برای افرادی که طرح درمانی ندارند بسیار سنگین است.

بسکمک از افراد تصور می کنند با رفتن به استرالیا گویی که به بهشت مهاجرت می کنند و پس از آن زندگی جدید و راحتی را تجربه خواهند کرد اما باید توجه داشت که این امر بدون کوشش غیرممکن است. شروع یک زندگی جدید در کشوری دور، راهی سخت است و نیاز به صبر و کوشش بسیار دارد.

در گذشته افرادی که در کارهای عمرانی و ساختمانی مهارت و تخصص داشتند از شرایط بهتری برای مهاجرت برخوردار بودند. اما در حال حاضر مهاجرت بر اساس برنامه های اسکیل ورکر دسته بندی های مشخصی دارد و سهمیه افراد با تخصص های مختلف بیشتر از قبل شده است. بیژن 41 سال دارد و در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده است، او مدرک خود را از کشور فیلیپین دریافت کرده و پس از آن، برای مهاجرت به استرالیا اقدام کرده است. به گفته بیژن:در گذشته شرایط برای یک لوله کش بهتر از دندان پزشک ها بود اما اکنون مهاجرت به استرالیا برای همه افراد، با توجه به شرایط و مهارتی که دارند امکان پذیر است.

هزینه های تحصیل در استرالیا بالا است و بسکمک از افراد برای تامین مخارج تحصیل فرزندانشان از مدت ها پیش برنامه ریزی می کنند. داشتن تحصیلات عالی در استرالیا کار سختی نیست اما نیازمند صرف هزینه و زمان است. نیما و همسرش برای تحصیل در یکی از دانشگاه های استرالیا اقدام کرده اند. به گفته نیما:هزینه های تحصیل در استرالیا در حدود سالانه 2000 دلار است. هر دانشجوی خارجی اگر متاهل باشد باید سالانه 7000 دلار نیز برای همسرش پرداخت کند و به ازای هر فرزند نیز مبلغ 4000 دلار استرالیا دریافت می شود.

بیمه دانشجویی در استرالیا اجباری است و هر فرد باید مبلغ 600 دلار بپردازد، در صورتی که دانشجو متاهل باشد، این مبلغ در حدود 3000 دلار استرالیا خواهد بود. هزینه بیمه بخشی جدانشدنی است و قانون استرالیا درباره آن سخت گیری های خود را دارد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزاهای استرالیا و شرایط هر یک، روی لینک زیر کلیک کنید و از مشاوره وکلای مجرب گروه حقوقی مهاجرت پلاس کمک بگیرید.

ویزای استرالیا

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: نمناک
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4212

به "چالش های مهاجرت به استرالیا و پس از آن برای ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های مهاجرت به استرالیا و پس از آن برای ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید