کیت های غربالگری شرکت های دانش بنیان با قیمت مناسب به زودی فراوری می شوند

به گزارش نوای پرنده پارسی، سخنگوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: ما پس از عبور از مرحله ساخت و فراوری کیت های تشخیصیِ صددرصد به مرحله ساخت کیت های غربالگری ورود نموده ایم.

کیت های غربالگری شرکت های دانش بنیان با قیمت مناسب به زودی فراوری می شوند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، علیرضا خاکدامن سخنگوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برنامه رادیویی صبح و مصاحبه درباره اقدامات شرکت های فن آور برای مقابله با کرونا بیان نمود: ما در ابتدای شیوع کرونا غافلگیر شدیم و این سطح از بحران نه تنها برای ایران بلکه برای هیچ کشوری قابل پیش بینی نبود، اما در حال حاضر با کوشش های شبانه روزی جوانان و همکاران مان در مقابله با کرونا احتیاجی به استفاده از یاری های خارجی نداریم.

وی با اشاره به بخشی از این اقدامات گفت: ما از حدود یک ماه قبل پیروز به راه اندازی خطوط فراوری انواع ماسک در کشور شدیم و در زمینه مواد ضدعفونی نماینده نیز هم اکنون نه تنها با کمبود اساسی روبرو نیستیم بلکه ظرفیت شرکت های فراوریی ما به بالاتر از احتیاج کشور رسیده است.

سخنگوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد: فراوریات ما در این حوزه هم اکنون به حدی رسیده که می توانیم مواد مقابله با کرونا را صادر کنیم و به همین خاطر در حال برنامه ریزی در جهت ارزآوری برای کشورمان هستیم.

خاکدامن با بیان اینکه فقط تعدادی از کشور ها می توانند کیت های تشخیصی قابل اعتماد را در سطح بالا فراوری نمایند گفت: ما نیز همچون سایر کشور ها در این قضیه وابسته به خارج بودیم، اما با شیوع کرونا، کوشش شرکت های دانش بنیان از اواخر سال 1398 شدت گرفت بطوریکه هم اکنون بیش از نیمی از کیت های تشخیصی مورد احتیاج کشورمان در داخل فراوری می گردد.

وی اضافه نمود: کیت های تشخیصی ما منطبق بر استاندارد های سازمان بهداشت جهانی است و عملکرد آن ها در دقت و تشخیص بیماری در خیلی مواقع بیشتر از نمونه های خارجی است.

سخنگوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ما پس از عبور از مرحله ساخت و فراوری کیت های تشخیصیِ صددرصد به مرحله ساخت کیت های غربالگری ورود نموده ایم گفت: ما دانش نوع بعدی کیت های تشخیصی را نیز کسب کردیم و در حال مقدمات فراوری این کیت ها هستیم، دقت این کیت کمی پایین تر است، اما برای غربالگری کاربرد دارد و نهایتاً در 75 دقیقه جواب را نشان می دهد ضمن اینکه هزینه آن هم خیلی کمتر از کیت های اصلی و حدود 30 تا 50 هزار تومان است.

این مقام مسئول اضافه نمود: این مدل کیت از فرآیند شتاب دهنده معاونت علمی و فناوری و پشتیبانی شرکت های دانش بنیان حاصل شده است. بالغ بر 50 شرکت دانش بنیان در حوزه فراوری ماسک و مواد ضدعفونی نماینده و کیت های تشخیصی فعالیت می نمایند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4323

به "کیت های غربالگری شرکت های دانش بنیان با قیمت مناسب به زودی فراوری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت های غربالگری شرکت های دانش بنیان با قیمت مناسب به زودی فراوری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید