گزارش نیویورک تایمز از تعرضات جنسی نیروهای امنیتی مصر به زنان بازداشتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، کلیپی را منتشر کرد که در آن تعرض های جنسی مقامات مصری علیه دخترانی که با سیستم عدالت این کشور در تعامل بودند را نشان می دهد؛ این درحالی است که یک منبع در شورای ملی زنان در مصر از هرگونه اظهار نظر درخصوص این تحقیق خودداری کرد.

گزارش نیویورک تایمز از تعرضات جنسی نیروهای امنیتی مصر به زنان بازداشتی

به نقل از العربی الجدید، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت، زنان جوان مصری پس از بازداشتشان به دلیل آزادی عقیده و یا پس از مراجعه به مقامات قضایی برای گزارش جرایم مورد تعرض قرار گرفته اند. در هر پرونده مصاحبه شده گفته می شود که آنها از طریق مسئولانی که موظف به حفاظت از آنها بودند، در معرض تعرض جنسی قرار گرفته اند.

این روزنامه همچنین نوشت، قربانیان، شاهدان یا متهمان زن که با سازمان عدالت کیفری مصر در تعامل بوده اند در معرض برهنه شدن، لمس بدنی و تجاوز جنسی قرار گرفته اند. به رغم غیرقانونی بودن این موارد آنها نمی توانند در قبال کشور استبدادی و مردسالار کاری انجام دهند.

روزنامه مذکور در سایت های خود کلیپ های ویدئویی را منتشر کرد که در آن قربانیان برای نخستین بار به صورت علنی در خصوص تجاوزات جنسی در کلانتری ها، بازداشتگاه ها و بیمارستان ها توضیح می دهند. طبق گفته این زنان جوان، برخی از این تعرض های جنسی در حین عملیات تفتیش و بازرسی های معمول از طریق پلیس یا نگهبانان زندان صورت می گرفت و در برخی شرایط از طریق پزشکان دولتی پس از انجام معاینات بدنی صورت می گرفت.

طبق نوشته این روزنامه آمریکایی، آمار و ارقام علنی و مشخصی در خصوص تعداد این وقایع وجود ندارد.

این روزنامه نوشت، زنان مصری در بیشتر موارد این وقایع را به خاطر تحقیر و طرد شدن و اهانت گزارش نمی دهند و نهادهای جامعه مدنی، کارشناسان، وکلاء و روانپزشکان می گویند که شواهد و ادله زیادی وجود دارد که نشان می دهد این حوادث به طور مکرر رخ می دهد.

این روزنامه فاش کرد،دست کم 12 دختر وجود دارد که تجربه های مشابهی داشتند و بیشتر آنها از ترس بازداشت یا انگ های اجتماعی که ممکن است خانواده های آنها را تحت تاثیر قرار دهد، ترجیح دادند بدون مشخص شدن هویت خود با این روزنامه صحبت کنند.

روزنامه نیویورک تایمز ضمن اشاره به بازداشت دست کم 18 زن در اعتراضات سال 2011 که آنها را در معرض تفتیش قرار دادند، نوشت، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر که آن زمان مدیر اداره اطلاعات جنگی بود، گفت که او نسبت به لزوم تغییر فرهنگ نیروهای امنیتی مطلع است و وی وعده حمایت و حفاظت از بازداشتیان در قبال بدرفتاری را داد اما پس از گذشت یک دهه از این رخداد و سپری شدن هفت سال از انتصاب وی در پست ریاست جمهوری، السیسی به وعده خود هنوز عمل نکرده است.

روزنامه مذکور همچنین فاش کرد، عملیات بازرسی بدنی منحصر به مظنونان در پرونده های کیفری یا فعالان نمی شود؛ زیرا در جریان گفت وگو با دو زن و وکیل یک زن دیگر آنها گفتند که پس از ارائه گزارش های خود در خصوص تعرض جنسی، از طریق پزشکان دولتی هم مورد تعرض قرار گرفتند.، ایسنا

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7219

به "گزارش نیویورک تایمز از تعرضات جنسی نیروهای امنیتی مصر به زنان بازداشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نیویورک تایمز از تعرضات جنسی نیروهای امنیتی مصر به زنان بازداشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید