این شیرینی آلمانی، مشهدی است!

به گزارش نوای پرنده پارسی، اگر اهل شیرینی های مربایی هستید، برای پخت شیرینی مارمالادی مشهدی دست به کار شوید.

این شیرینی آلمانی، مشهدی است!

این شیرینی را قنادی ها شیرینی آلمانی هم می نامند. به هر حال مشهدی یا آلمانی فرقی نمی نماید؛ مهم این است که شما برای پذیرایی از مهمانانتان یک شیرینی خوشمزه و زیبا خواهید داشت.

مواد لازم

375 گرم آرد

250 گرم کره

2 عدد زرده تخم مرغ

125 گرم پودر قند

2 /1 ق چ وانیل

به میزان لازم شکلات تخته ای

به میزان لازم مارمالاد توت فرنگی یا آلبالو یا هویج

به میزان لازم پودر پسته یا نارگیل

1. آرد، پودر قند، کره و وانیل را همزمان با هم در کاسه ای بریزید و با دست خوب مخلوط کنید، سپس زرده ها را افزوده و ورز دهید تا خمیر یکنواخت گردد. خمیر را یک ساعت در یخچال قرار دهید.

2. خمیر را بین دو لایه پلاستیکی قرار داده و با وردنه باز کنید تا به ضخامت سه میلی متر برسد. حالا آغاز به قالب زدن کنید. میان نیمی از خمیرهای قالب زده را با قالب کوچک تر به همان شکل سوراخ کنید. همان طور که در تصویر می بینید، هر شیرینی از دو قلب تشکیل شده که در میان یکی از قلب ها فضای خالی به شکل قلب وجود دارد. این فضای خالی جای پرکردن مارمالاد است.

3. شیرینی ها را روی سینی فر بچینید و سینی را در فر که پیش از این با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار دهید تا طلایی رنگ گردد. در این فاصله شکلات تخته ای را به روش بن ماری آب کنید.

4. بعد از پخت شیرینی آنها را از فر بیرون آورده و بگذارید سرد شوند. بعد از سرد شدن، سطح شیرینی حفره دار را به شکلات مایع آغشته کنید و کنار بگذارید. پس از آن، میزانی مارمالاد را روی سطح شیرینی ساده ریخته و شیرینی حفره دار را روی آن بگذارید و کمی فشار دهید. طبیعتا میزانی از مارمالاد فضای حفره دار شیرینی را پر می نماید. اگر این میزان کم بود، مارمالاد بیشتری داخل حفره بریزید.

5. روی سطح مارمالاد را پودر پسته یا نارگیل بریزید.

یه جور دیگه

برای مایع کردن شکلات تخته ای به روش بن ماری کافی است کاسه حاوی شکلات را داخل کاسه دیگری حاوی میزانی آب که روی شعله اجاق گاز در حال جوش است، قرار داده و به طور غیرمستقیم شکلات را ذوب کنید.

فوت وفن

برای پخت این شیرینی نیازی به چرب کردن سینی نیست. کره موجود در این شیرینی چربی لازم را برای پخت شیرینی مهیا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 7822

به "این شیرینی آلمانی، مشهدی است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شیرینی آلمانی، مشهدی است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید