خبرنگاران ارزش پوند انگلیس به پایین ترین حد در 35 سال گذشته رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، لندن - خبرنگاران - ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا روز چهارشنبه به دلیل کاهش ارزش سهام بورس های بین المللی بر اثر شیوع ویروس کرونا، در بازارهای مبادلات ارزی کاهش یافت.

خبرنگاران ارزش پوند انگلیس به پایین ترین حد در 35 سال گذشته رسید

ارزش هر پوند در برابر دلار آمریکا با 1.73 درصد کاهش در مقابل 1.18 دلار معامله شد که این میزان، پایین ترین حد در 35 سال گذشته به شمار می رود. ارزش پوند در برابر یورو نیز با 1.47 درصد کاهش در مقابل 1.07 یورو معامله شد.

با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا کسب و کار بسیاری از شرکت های تجاری کساد شده و ارزش سهام بورس های بین المللی متلاطم شده است.

سهام بورس فوتسی 100 لندن امروز (چهارشنبه 28 اسفند 1398) 5.3 درصد ارزش خود را از دست داد. این در حالی است که وزیر دارایی انگلیس دیروز (سه شنبه) از بسته اقتصادی دولت برای حمایت از شرکت های تجاری این کشور برای مهار خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا اطلاع داد.

ریشی سوناک دیروز در کنفرانس خبری اعلام نمود که دولت 330 میلیارد پوند اعتبار برای ارائه تسهیلات اقتصادی تخصیص داده است. وزیر دارایی انگلیس وعده داد که دولت در روزهای آینده تدابیر بیشتری را برای حمایت اقتصادی از مردم در نظر گرفته است.

با این حال کارشناسان اقتصادی در انگلیس معتقدند که بسامد ناشی از پاندمی ویروس کرونا بیشتر از انگیزه هایی است که دولت با ایجاد بسته های اقتصادی به دنبال آن است. آنها بر این باور هستند که اوضاع به حدی پیچیده است که بسته های حمایتی دولت قادر به جبران خسارت های اقتصادی ناشی از کرونا نخواهد بود.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابره این خبر تا به امروز 215 هزار و 131 نفر به این ویروس مبتلا و 8 هزار و 794 نفر بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4051

به "خبرنگاران ارزش پوند انگلیس به پایین ترین حد در 35 سال گذشته رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش پوند انگلیس به پایین ترین حد در 35 سال گذشته رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید