خبرنگاران تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به 160 راس رسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، یزد- خبرنگاران- فرماندار مهریز گفت: از سال 1386 با 13 راس نخستین مرکز تکثیر، پرورش و نگهداری آهوان ایرانی در این شهرستان راه اندازی شد و هم اکنون تعداد این گونه جانوری به 160 مورد رسید.

خبرنگاران تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به 160 راس رسید

به گزارش خبرنگاران، رضا زارع زاده مهریزی روز پنجشنبه در نشست آنالیز نیازهای این مرکز اضافه کرد: باغ آهو می تواند در راستای تکثیر و پرورش گونه های مختلف، فراهم کردن شرایط آشنایی مردم و علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش موثر واقع گردد.

وی، آشنایی با زیستگاه های مختلف در مناطق بیابانی ، جنگلی ، کوهستانی و دریایی را از اهداف مهم ایجاد این مجموعه ذکر کرد و ادامه داد: ایجاد چنین مراکزی یکی از اهداف مهم زیست محیطی است تا از گنجینه و ذخایر ژنتیکی گونه های جانوری تکثیر و نگهداری گردد.

همچنین مدیر این مجموعه با بیان اینکه باغ آهو نخستین مرکز پرورش و نگهداری آن است و بیش از 10 نوع پرنده و ده ها گونه علفخوار وحشی در آن نگهداری می گردد گفت: با مجوز محیط زیست و دامپزشکی در این مدت علاوه بر آهو، قوچ و میش، گوزن زرد، گوزن اروپایی، مارال، جبیر و انوع پرندگان به مجموعه اضافه شد.

عباس شریفی ادامه داد: این مجموعه در زمینی به وسعت 10 هکتار ساخته شد و در محل ورودی روستای تاریخی سریزد مهریز قرار گرفته است و شامل فضاهای تفریحی، باغ آهو، باغ پرندگان، فضای رستوران و کافی شاپ، محل بازی بچه ها، فضای سبز و پارکینگ عمومی است.

برای ساخت این مجموعه رفاهی 50 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و با همکاری دولت هزینه شد.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری شهر یزد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 6469

به "خبرنگاران تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به 160 راس رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد آهوان ایرانی مرکز پرورش مهریز به 160 راس رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید