درآمدزایی 1.9 میلیارد دلاری میدان هنگام از محل فراوری نفت

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر 19 میلیون بشکه نفت از میدان مشترک هنگام برداشت شده است، tj: با احتساب 100 دلار برای هر بشکه، درآمدزایی میدان هنگام از محل فراوری نفت به 1.9 میلیارد دلار رسید.

درآمدزایی 1.9 میلیارد دلاری میدان هنگام از محل فراوری نفت

به گزارش خبرنگاران، رضا بیاضی در مراسم تقدیر از دست­اندرکاران طرح توسعه میدان هنگام، با بیان این مطلب اضافه نمود: این درحالی است که مجموع هزینه اجرا شده برای این طرح توسعه، بالغ بر 721 میلیون دلار شده است.

به گفته وی، به این ترتیب درآمدزایی طرح توسعه میدان هنگام تا به امروز، به حدود 2.6 برابر هزینه های اجرا شده برای این طرح رسیده است.

بیاضی در مورد نقش آفرینی متخصصان ایرانی در این طرح گفت: تهیه طرح جامع توسعه، حفاری، طراحی، ساخت، نصب، راه اندازی و هرآنچه در طرح توسعه میدان هنگام انجام شد، به طور کامل به دست کارشناسان و عوامل اجرایی داخلی اجرا شده است.

وی توضیح داد: فراوری فعلی 30 هزار بشکه ای نفت از این میدان تا 45 هزار بشکه در روز و فراوری فعلی 120 میلیون فوت مکعبی گاز از این میدان تا سقف 180 میلیون فوت مکعب در روز قابلیت افزایش دارد که این ظرفیت های بالقوه به تدریج، حالت اجرایی می گیرند.

بیاضی ابراز امیدواری کرد: با همت متخصصان و دست­اندرکاران این طرح توسعه، فراوری روزانه 45 هزار بشکه نفت از هنگام نیز محقق گردد.

به گزارش NIOC، طرح افزایش توان فراوری میدان مشترک هنگام، بیستم تیرماه امسال با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

میدان هنگام در تنگه هرمز، در بخش شرقی خلیج فارس واقع شده که حدود 80 درصد آن در آب های ایران و باقی مانده در ناحیه دریایی عمان قرار گرفته است. از نظر جغرافیایی نسبت به جزایر خلیج فارس، میدان هنگام در 40 کیلومتری جنوب جزیره قشم، 30 کیلومتری جزیره هنگام و 70 کیلومتری خط ساحلی ایران قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4437

به "درآمدزایی 1.9 میلیارد دلاری میدان هنگام از محل فراوری نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمدزایی 1.9 میلیارد دلاری میدان هنگام از محل فراوری نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید