عراق یکی دیگر از عاملان جنایت معروف اسپایکر را به دام انداخت

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک مقام امنیتی عراق گفت که یکی از سرکرده های داعش و از عاملان جنایت اسپایکر را که منجر به قتل عام بیش از دو هزار دانشجوی نظامی عراقی شد، به دام انداخته است.

عراق یکی دیگر از عاملان جنایت معروف اسپایکر را به دام انداخت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام امنیتی در استان کرکوک در شمال عراق روز شنبه گفت که نیروهای امنیتی یکی از عناصر داعش را که در جنایت اسپایکر دست داشت به دام انداخت.

این منبع در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: تیپ 61 نیروهای ویژه امنیت کرکوک یکی از سرکرده های داعش و از عاملان جنایت اسپایکر را دستگیر کرد.

وی افزود: یک نیروی ویژه تروریست تحت تعقیب با نام اختصاری (م.س.ع) را که از سرکرده های داعش بوده و در جنایت اسپایکر شریک بود به دام انداخت.

وی افزود: این تروریست سرکرده گروهی از عناصر داعش در داخل استان کرکوک است و حکم دستگیری وی از سوی دادگاه ویژه جرایم تروریستی در استان صلاح الدین صادر شده بود.

در ژوئن سال 2014 هنگامی که گروهک تروریستی داعش، شهر تکریت، مرکز استان صلاح الدین را به اشغال خود درآورد، بیش از دو هزار نفر از دانشجویان پایگاه نیروی هوایی اسپایکر را در این شهر با تیراندازی مستقیم اعدام و در گور جمعی دفن کردند.

دادگاه مرکزی جنایی عراق در سال 2017 حکم به اعدام 27 نفر از افرادی داد که در این جنایت دست داشتند. با این حال، دادگاه مذکور 25 متهم را به دلیل عدم ثبوت ادله جرم آن ها، آزاد کرد.

.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4283

به "عراق یکی دیگر از عاملان جنایت معروف اسپایکر را به دام انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق یکی دیگر از عاملان جنایت معروف اسپایکر را به دام انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید