فناوری نانو در بودجه ترور شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، دکتر سعید سرکار در مورد لایحه بودجه سال 99 برای ستاد توسعه فناوری نانو به خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز بودجه نهایی نشده ما منتظر هستیم که ببینیم برای توسعه فناوری نانو در کشور چه بودجه ای به تصویب می رسد.

فناوری نانو در بودجه ترور شد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه بودجه ای که برای ستاد توسعه فناوری نانو در سال 98 به تصویب رسید نسبت به سال قبل نصف شده بود، مطرح نمود: مشکل ما، بودجه سال جاری نیست ؛ سال جاری طبیعتا طبق معمول بر اساس بودجه سال گذشته، بودجه سال 99 فناوری نانو را به تصویب می رسانند.

وی ادامه داد: سال گذشته بودجه ما نصف شد و سال جاری لطف می نمایند بودجه را هفت الی هشت درصد اضافه می نمایند؛ این معنا ندارد؛ فرض کنید تنه درختی را بریده اند تا این درخت شاخ و برگ بدهد زمان می برد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو تاکید نمود: بودجه ستاد توسعه فناوری نانو، بودجه عملکردی نیست که براساس عملکردها افزایش یا کاهش پیدا کند؛ اگر اینطور بود باید این بودجه با توجه به توسعه نانو و پیشگام بودن این فناوری در جهان افزایش می یافت و هر ساله اضافه می شد.

سرکار با اشاره به هفت الی هشت درصدی که قرار است بودجه نانو افزایش بیابد خاطر نشان کرد: وقتی بودجه در سال گذشته نصف شده و سال جاری 8 درصد اضافه گردد نمی تواند کمکی به این حوزه کند؛ از طرفی هم که بودجه معمولا تا چند درصد در طی سال محقق می گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو مطرح نمود: وقتی حوزه ای خوب کار می نماید و در عرصه جهان پیشگام است، به نظرم قضیه بودار است که بودجه آن به این میزان کاهش پیدا کند؛ چرا که فناوری نانو ظرفیت بالایی از خود نشان داده و از سوی دیگر رشد قابل توجهی نیز داشته است.

وی تاکید نمود: کل فناوری نانو با این بودجه در سال گذشته ترور شد و هیچکس به ما شرح نداد؛ اکنون می بینیم در لایحه پیشنهادی هفت الی هشت درصد بودجه نانو قرار است اضافه گردد.

سرکار ادامه داد: با این شوکی که به ما وارد شد نمی توانند ما را از شوک خارج نمایند؛ ما خیلی از برنامه هایمان روی زمین مانده و بدهی هایی ناشی از کاهش بودجه داریم؛ بدین صورت پروسه پرداخت بدهی ها به دلیل کمبود منابع طولانی تر خواهد شد و شاید این کارها به ثمر نرسند.

وی با بیان اینکه ما در سراشیبی در حال سقوط هستیم، تاکید نمود: چاره ای نیست مگر اینکه این خسارت ها جبران شوند و ما بتوانیم برنامه های آینده خود را پیش ببریم.

سرکار اضافه کرد: باید بودجه را مجلس مورد آنالیز قرار دهد تا ببینیم که چه می گردد؛ ابتدا توکلمان به خداست.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3325

به "فناوری نانو در بودجه ترور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نانو در بودجه ترور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید