شرایط برگزاری امتحانات دیماه در مدارس غیردولتی، اجبار حضور دانش آموز در مدرسه، تخلف است

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فرایند برگزاری امتحانات نوبت اول در مدارس غیردولتی گفت: اجبار دانش آموز برای حضور در مدرسه، خلاف ضوابط مشخص شده، تخلف محسوب می شود و اولیاء می توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند و یا در سامانه مشارکت ها ثبت شکایت انجام دهند؛ ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

شرایط برگزاری امتحانات دیماه در مدارس غیردولتی، اجبار حضور دانش آموز در مدرسه، تخلف است

سعید صالح در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی و گلایه برخی خانواده ها مبنی بر اجبار به حضور فرزندشان در مدرسه برای امتحان حضوری اظهار کرد: برگزاری امتحانات مدارس غیردولتی مانند همه مدارس دیگر کشور و تابع ضوابطی است که مجموعه معاونت های آموزشی و مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام می کنند و تفاوتی در حضور یا عدم حضور دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اجبار دانش آموز برای حضور، خلاف ضوابط تعیین شده، تخلف محسوب می شود و اولیا می توانند شکایت خود را در منطقه و استان مطرح کنند و یا در سامانه مشارکت ها ثبت شکایت انجام دهند، ما حتما رسیدگی خواهیم کرد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا کنون گزارشی مبنی بر اجبار حضور که منجر به تشکیل پرونده شده باشد به دست ما نرسیده است گفت: این موارد معمولا در مناطق و استان ها رسیدگی می شود و اگر مسئله ای باشد در قالب تذکر یا حضور بازرس منطقه در مدرسه موضوع پیگیری می شود.

صالح اضافه کرد: به طور کلی اگر تخلفی در مدرسه اتفاق افتاده باشد و مطابق ماده 35 قانون مستحق این باشد که رایی صادر شود، شورای نظارت منطقه و استان رسیدگی و رای صادر می کنند. این رای قابل اجراست مگر آنکه اعتراض شود که در این صورت در شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی در این باره تصمیم گیری یا تجدید نظر می شود.

وی درباره استفاده از سامانه های دیگر به غیر از شبکه شاد نیز گفت: بخشنامه ای از سوی وزارتخانه در این باره ارسال شده است؛ که مدارس غیردولتی برای فعالیت های آموزشی می توانند با هماهنگی آموزش و پرورش از سایر پلتفرم ها در کنار سامانه شاد استفاده کنند.

bestcanadatours.com: تور کانادا | با تور کانادا سفر کنید، ویزای کانادا، تور کانادا ارزان، قیمت تور کانادا نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان را با ما تجربه کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5998

به "شرایط برگزاری امتحانات دیماه در مدارس غیردولتی، اجبار حضور دانش آموز در مدرسه، تخلف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط برگزاری امتحانات دیماه در مدارس غیردولتی، اجبار حضور دانش آموز در مدرسه، تخلف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید